You're just too good to be true

Jag tänkte uppdatera igår men det blev aldrig av. Vet inte varför. Kommer inte ihåg vad jag skulle skriva om heller. Hm.. Kan väl berätta om helgen i alla fall :)

I lördags åkte jag och älskling till Solna Centrum och shoppa lite. Eller Johan shoppa, jag var mest med för smakråd även om han inte lyssnar på mig. Han är så svår att handla kläder till den saken är klar. Men anyways, sen åkte vi hem duscha och gjorde iordning oss. Handla med oss mat att grilla från Hemköp. Sen åkte vi till Fridhemsplan och träffa Tessan där, åkte vidare till Alvik.

Tog bussen "hem till Ewe" i minneberg. De gick och handla lite sen lämna vi av lite saker och vänta in Robert och Pontus. Sen gick vi ner mot vattnet där grillen fanns och började grilla. Blev kotlett, potatissallad och majskolvar. Lite senare kom även Johans kompis Robin med sällskap och Andreas och Erik.

Var väldigt kallt att sitta där. Hade bara shorts på mig så vi fick gå och byta om, fick låna ett par mjukisbyxor av Ewe. När vi kom tillbaka gick vi till andra sidan av vattnet för Robert skulle bada. Det var så himla roligt. Han tog en uppblåsbar krokodil som nån unge hade lämnat kvar och låg och flöt på den, sen råka jag ge honom ungens handduk också. När ungen kom tillbaka fick han 100 kr för att han hade haft sönder krokodilen och använt handduken. Fair enough. Jag och killarna åkte hemåt/gick ut, medans Tessan och Camilla stanna hos Ewe.

Sötnosar!

En av de professionella bilderna vi tog på Niklas 30-års fest :D

I söndags kommer jag inte ihåg vad jag gjorde. Slöa väl mest. Började jobba igår. Var förvånadsvärt lugnt, ännu lugnare idag. Har gått igenom arbetsuppgifterna med en ny tjej idag som ska jobba lite extra bland annat vecka 32 när jag är ledig. Dagen igår gick snabbt men idag gick den betydligt segare.

Hoppas den går fortare imorgon.

Filmkväll

Snart är det slut på semestern :( Var tråkigt. Jag vill vara ledig längre. Så skönt att få sova ut varje dag och slippa passa tider. Tur att jag har en vecka ledigt i augusti också. Ska jobba två veckor innan dock. Tänkte åka ner till skåne då.

Idag sov jag länge, som vanligt :P Johan går alltid upp så tidigt. Typ vid 10, jag brukar ligga kvar en timme till och bre ut mig i hela sängen. Sen brukar Johan alltid väcka mig genom att antingen kittla mig eller skrika: "Vakna!!". Sjukt jobbig :P

Men i alla fall. När jag vakna var det soligt och varmt ut. Bestämde mig för att sola lite. Sen tog jag en kall dusch och gjorde iordning mig och åkte in till stan för att träffa Emelie en stund. Hon skulle åka hem till Värmland i helgen. Så vi passa på att äta middag innan hon åkte vid 17.15. Vi åt på Jensen's Bøfhus. Var riktigt gott kött. Tog rödvinsås och pommes med rostade grönsaker till. Mums. Dock kosta det lite mer än vanligt men det var det helt klart värt.

Sen gick vi till apoteket för jag behövde halstabletter för min hals. Har så jäkla ont när jag sväljer. Hoppas det har gott över tills på måndag. Sen gick vi till centralen, Emelie skrev ut sin tågbiljett och sen köpte jag en varm choklad på Espresso House. Gott för halsen. Sen vinka jag av henne, nästan i alla fall, och jag tog pendeltåget till Sundbyberg. Gick inom till älskling som jobba och låna toaletten, sen hyrde jag film på Hemmakväll. Blev 3 skräckisar och lite godis.

Har sett två av dem redan. Den första hette Husk. Handlar om ett gäng ungdomar som sitter i bilen när helt plötsligt flera fåglar flyger in i bilrutan så de kör av vägen. När de vaknar igen är en av killarna försvunna så de börjar leta efter honom mitt ute i ett majsfält. Sen går det bara ner därifrån. Går att se, men inget man ser om. 2 av 5 får den.

Den andra var Carny. Handlar om en carnival som kommer till en småstad. De har med sig nåt flygande monster som bryter sig loss och terroriserar stan. Inte alls bra. Så dålig som film kan bli. 1 av 5 får den.

Niklas 30-årsfest

Jag har hamnat lite på efterkälken med uppdateringarna på sistonen. Men jag ska försöka bättre mig. Det har i alla fall varit en bra helg. Kanske lite för bra för min del. I lördags var det Niklas 30-års fest. Jag vakna runt 13 tror jag. Satt mest och sega framför datorn, hade inte tänkt att gå på festen men Ewe övertala mig. Johan kände sig smått dålig så han stanna hemma. Jag gjorde i ordning mig snabbt sen åkte jag till Fridhemsplan och mötte Ewe, vi hade följe hem till Niklas och Tessan.

Camilla var redan där, färdiga och fina. Var bara Ewe som skulle fixa sig. Sen en 30 minuter senare gick vi mot tunnelbanan och gick av vid Slussen. Fick gå en bit till Skyddsrummet som lokalen hette där han hade sin fest. Vi var bland dem sista. Men fint folk kommer alltid sist ;) Mingla runt lite och drack champange. Sen vid 18 tiden blev det dags för asiatisk buffé. Var supergott. Ewe blev lite smått berusad och satt mest och hojta och var glad.

Sen öppna Niklas alla sina presenter vid 21 kanske. Höll inte riktigt koll på tiden, och lite senare satte dansgolvet igång. Han hade fixat egen personlig fotograf och DJ. Sen kunde man ta egna foto om man ville i en liten hörna. Vi hade i alla fall galet roligt. Och som sagt, det blev lite för mycket för min del. Inte bra att blanda massa vin och champange. Vi dansa och spendera ganska mycket tid inne på toan. Och utomhus där alla rökte.

Sen vid 2 på natten stängdes lokalen och då fick folket för sig att de skulle basta, så någon, antar Niklas beställde massa taxibilar som tog oss till nån lägenhet som hade bastu nere i lobbyn. Lyxigt att bo där. De flesta tog av sig och basta medans jag, Ewe, Daniel och Tessan satt utanför. Men tillslut fick jag nog och ville hem, Danne följde mig till tunnelbanan och jag var väl hemma runt halv 5 på morgonen. En galen men väldigt rolig kväll/natt. Men nu måste jag ta det lite lugnt med drickandet :P

Igår åkte jag hem till Tomas, eftersom Ewe bor i hans lägenhet medans han är i Polen. Hon var sällskapssjuk så jag och Camilla sov över där i natt. Vi hade Sex and the City maraton i soffan och åt glass och kladdkaka. Jag fick sova i soffan medans Camilla och Ewe dela på Tomas säng.

Idag har vi varit på stan och shoppat lite sen blev det bio. Vi såg Baksmällan 2. Ganska rolig. Typ som den första fast lite galnare.

Nu är jag i alla fall hemma. Har ätit middag och hunnit titta på ett True Blood avsnitt i min och älsklings nya soffa. Den är så himla stor och mysig. Nästan så man skulle sova i den inatt :)

Frankrike 12-15 juli 2011

Tänkte uppdatera lite från vår resa. Se om jag kommer ihåg. Blir mest en kort sammanfattning. Orkar inte gå in på alla detaljer. Hm..

Tisdag 12 Juli: Vi gick upp vid 7. Åkte hemifrån vid 8 och träffa Johans syster Anna på centralen. Vi tog flygbussen till Arlanda. Checka in och invänta flyget. Det tog ca 2½ timme. Sen åkte vi svettigt pendeltåg och bytte till tunnelbana för att hitta till vårat hotell. Jag och Johan fick ett rum längst upp, väldigt litet och massor av speglar överallt. Sängen var inte den bästa heller men det funka att sova i 3 nätter. Var väldigt varmt på rummet, tur att det fanns fläkt. Sen var det lite jobbigt att vakna till bilar varje morgon.

Vi vila ett tag i alla fall. Duscha och gjorde oss iordning för på kvällen blev det välkomstmiddag. För första gången i mitt liv åt jag sniglar. Det var inte det godaste. Jag kunde bara äta 2 st sen gav jag resten till Johan. Det blev ganska sent. Servisen eller köket var väldigt sega på att ge oss maten. Jag, Johan, Maria och Mattias gick därifrån vid midnatt, vi var inte dirket mätta så vi gick inom McDonalds och åt varsin cheeseburgare.

Onsdag 13 Juli: Vakna runt 9 tiden, gick ner och åt en riktig fransk frukost. Blev kaffe, 2 sorters croissanter och en baugette, olika marmelader och ett glas juice. Inte den nyttigaste frukosten precis :P Sen gick vi på sightseeing i Paris. Sen var det dags att göra sig i ordning inför bröllopet. Fick stressa lite. Hann inte fixa mitt hår, men det blev helt okej ändå. Tog tunnelbanan till den svenska kyrkan. Bröllopet börja runt 15.30 och varade i ungefär 1 timme. Efteråt bjöds det på champange och tilltugg. Sen vid 17 tiden var det dags att åka med bussen till ett slott på landsbygden. Där invänta vi brudparet. På menyn var det bland annat musslor och nån sorts fågel. Och bäst av allt var nog tårtan. Det var två olika, en med jordgubb och en med nougat och choklad. Helt underbara.

Efter midnatt starta festen ordentligt. Då blev det dans och öppenbar. Hade galet roligt. Vi dansa hela natten lång. Åkte därifrån vid 5 tiden med en minibuss som tog oss hem till hotellet. Var riktigt bakis dagen efter. Trodde jag skulle dö. Hela huvudet dunka och jag mådde ganska illa. Men det släppte som tur var med en ipren och lite mat och massor av cola :P

Torsdag 14 Juli: Sov till ca 13. Hade svårt att sova för jag hade så ont i huvudet. Men sen vid 15 blev det dags för brunch hos brudens föräldrar. Var där i ungefär 1 timme sen var det dags för lite mer sightseeing. Det var Frankrikes nationaldag också så det var ganska mycket folk ute fast de flesta butiker var stängda. Var bland annat en konsert vid Eiffeltornet. Sen blev det en liten båttur. Och när vi kom tillbaka till hotellet åt vi middag på en mysig liten italiensk restaurang faktiskt :P Så himla gott kött. Mums.

Fredag 15 Juli: Sov till ca 9.30. Gick ner och åt frukost. Sen packa vi våra väskor och checka ut. Vårat flyg gick inte fören vid 20. Så vi gick på stan och kolla mer. Vid 15 tiden bestämde vi oss för att åka till flygplatsen. Tog ca 2 timmar att ta sig dit. Vi var ute i ganska god tid. Satt nästan i 1½ timme och vänta på flyget. Landa på Arlanda vid 23 på kvällen. Tog flygbussen hemåt och var hemma i Rissne vid halv 1. La först in bilderna i datorn sen somna vi sött. Sov så underbart gott i vår egna säng.

Det var verkligen kul att få gå på bröllop. Allt var så fint och alla var så vänliga. Riktigt kul :)

Off to Paris tomorrow!

Nu är väskan packad, imorgon blir det Frankrike med Johan och hans familj. Vi ska gå på bröllop. Mitt första faktiskt. Ska blir riktigt kul. Har laddat kameran så jag ska vara värsta paparazzin :P

Flyget går vid 12 imorgon från Arlanda. Är framme runt 15. Blir middag på kvällen, sen på onsdag är själva bröllopet och sen på torsdag blir det nån sorts brunch och sightseeing tror jag. Sen på fredagen åker vi hem.

Så det kommer bli lite tomt med uppdateringar nu under veckan. Men sen när jag kommer hem igen så blir det massor av bilder, promise! :)

Så.. see ya soon!

Shopping runda @ Nacka

Bara 1 arbetsdag kvar sen har jag hela 2 veckors semester! Fan va underbart härligt det ska bli. I really need a break! Har varit en ganska fartfylld dag på jobbet. Har haft saker att göra hela tiden. Sen är typ alla på semester redan så vi har fått in sommarvikarier. De jobbar i jouren i alla fall på ISS där jag också är anställd fast jag har då heltidsjobb och är på samma ställe hela tiden, vilket är Nikon Nordic AB, om inte alla visste det än. Anyways, Pernilla är boss nu när Lise är på semester. Vi frågar henne så mycket hela tiden. Känns lite jobbigt att fråga hela tiden. Stackarn har så mycket annat att ta hand om. Men jag börjar absolut komma in i mina arbetsuppgifter.

Efter jobbet tog jag pendeln från Sola till centralen. Mötte Ewe och Camilla där. Vi stod och vänta några minuter på Micke som kom och hämta upp oss i sin bil, sen åkte vi till Nacka Forum och shoppa. Och påvägen dit Camilla bara: "Anna du har en spindel bakom dig!" Och jag blir ju helt hysterisk och Camilla skriker och försöker döda den men den smiter ner i sätet och ner på golvet, jag lyckades mosa den med skon som tur var. Sen när jag vänder mig om är det nån stor flygande insekt som sitter vid fönstret, vi blir ännu mer hysteriska och jag flyttar närmre Camilla, nästan så jag satt i hennes knä. Haha, fan va vi skrek. Micke tyckte nog vi var löjliga :P Men jag klarar verkligen inte av insekter. Värsta jag vet!

När vi kom fram gick vi först till Teknik Magasinet, Micke köpte högtalare som han ska ha med på kryssningen imorgon. Ewe, Camilla, Tessan och Tomas åker imorgon till Riga tills på söndag. Blir lite smått avundsjuk, men jag har så lite med pengar och sen har jag och älskling lite andra planer. Vi ska bland annat titta på en annan soffa, för de har krånglat till det. Men anyways.. Sen gick vi till New Yorker. Hitta jätte snygga kläder där. Vi köpte alla något där, sen var vi där så länge så vi hann inte med några andra affärer. Gick till något Asiat ställe och åt buffe. Fan va gott det var. Speciellt kycklingen. Gotta love chicken!

Detta handla jag idag.
Shorts, linne, BH och en tröja till Johan :)

Flying at the speed of light

Söndag igen. Helgen gick alldelse för fort. Men roligt har man haft. I fredags var det ju min och älsklings 1-års dag så vi fira det, och igår blev det sol och bad med välrdens bästa kompis gäng.

Vakna vid 11 tiden. Åt frukost i lugn och ro sen åkte vi hemifrån vid 13. Johan ville inte följa med för han skulle träna, tråkisen, så jag åkte själv till T-centralen och mötte upp Ewe, Camilla och Victor. Det var stekhet ute så vi svalka av oss lite inne på Systemet och inhandla lite dricka :P

Sen åkte vi till Alvik till Tomas. Gick från tunnelbanan till Minneberg. Verkligen ett mysigt ställe han bor på. Jag hade lätt kunnat bo där. Nära till affären och nära till bad. Vi gick direkt och bada för vi var så varma, handla lite dricka och snacks med oss. Jag var en av de första att hoppa i vattnet. Det var så himla härligt. Kallt först men sen blev det varmare. Sen gick vi upp och la oss på gräset och sola och prata massa skit.

Sen mata jag och Camilla gässen och ankorna. De var riktigt hagalna, de väste åt oss, men till slut kunde de ta från handen utan att vara rädda. Camilla blev best buds med dem :P

Sen hoppa vi i och bada en gång till, denna gången var det betydligt kallare. Sen sola vi lite till, och vid 18 tiden gick vi tillbaka till Tomas lägenhet och fräscha till oss lite, sen gick vi ner och handla gott kött att grilla. Vi grilla på hans bakgård. Var riktigt mysigt. Och det blev 10 gånger godare på en riktig grill än på en-gångs grill. Jag var vrålhungrig så jag åt 3 köttbitar :P Tomas trodde jag var gravid haha.. men det är jag inte, var ju bara hungrig! ;P

Sen gick vi upp till lägenheten igen. De duscha i omgång, och vi sjöng Sing Star. Det var roligt att sjunga andra låtar än de jag har. Camilla och Tomas slog mig i en Queen låt som jag ledde i men i slutet tog de igen det. Hade knappt någon röst sen. Vid 11 tiden åkte vi in mot stan. Jag hoppa av i Fridhemsplan och åkte hemåt. Johan kom och mötte mig sen gick vi och la oss. Så det blev en tidig lördag för mig :) Men skönt att vara utvilad i alla fall.

Imorgon är det dags för 1 veckas jobb. Sen är det äntligen dags för 2 veckors semester! Som jag längtar!

365 dagar ♥

Idag är det min och älskis 1 års dag. Hurra för oss som lyckats hålla ihop så länge, och fler ska det bli. Han gör mig till den lyckligaste människan på denna jord. Johan, jag älskar dig! ♥

Dagen började inte speciellt bra. Var jätte trött imorse för jag har knappt sovit något i natt. Var så himla varmt i sovrummet. Måste införskaffa en fläkt! Och sen när jag skulle klä mig imorse hitta jag ett hål i en helt ny tröja, yay! Och inte kan jag lämna tillbaka den heller för jag har redan slängt kvittot och klippt av band och den där tvättlappen. Grrr på det. Får väl sy igen hålet med nån tråd med samma färg som tröjan.

Och sen när jag kom till jobbet var det oerhört mycket utfaktueringar, rättar sagt 112 kameror. YAY! Satt hela förmiddagen och 2 timmar in på eftermiddagen med dem. Kuul. Jag var så stressad att jag inte fick någon lunch, men jag var inte speciellt hungrig heller. Var så äckligt varmt och kvavt. Kändes skönt att få sluta sen klockan 16.30.

Dinner @ Wok House

Åkte direkt in till stan för att träffa Johan. Så jobbigt att behöva byta vid fridhemsplan för att ta sig till tc. Det blir dubbelt så mycket folk som det brukar vara. Tur man inte jobbar "inne" i stan i alla fall :) Solna är nära och bra. Men i alla fall, vi gick direkt och åt. Var utsvulten eftersom jag inte ätit någon lunch. Vi gick till vårat nya stamis ställe, Wok House. Fan va jag älskar deras mat, den är så delicious! Sen efter maten promenerade vi till Rigoletto för att gå på bio och se nya Transformers. Den var förvånansvärt bra. Små rolig och spännande. Absolut värd att se på bio. Sen åkte vi hem.

Imorgon blir det nog att bada om det är fint väder. Ska hinna träffa min kusin som är i stan också :)