How many times can we break the rules between us?

Nu är semestern bokad och klar! Det blir att åka till Cypern - Ayia Napa med älskling, Emelie och Joris. Vi åker den första semesterveckan jag har, som är 29 juli, vecka 31 :)

Vi valde mellan Fritidsresor och Solresor. Tillslut blev det solresor. Hitta ett jätte fint hotell (iaf enligt bilderna). Ligger lite utanför Ayia Napas centrum, vilket är perfekt. Vill helst inte bo mitt i smeten bland alla festande ungdomar :P

Lite bilder från hotellet.

Bara drygt 1 månad kvar att jobba sen är vi där. Vill verkligen bli brun, vill ha tillbaka min bränna som man fick i Thailand om inte mer.

Annars vad som hänt senaste veckan.. Midsommar firades med vännerna ute i Åkersberga i skogen. Var hur mysigt som helst. Synd att det inte var bättre väder så vi kunde stannat hela helgen. Men vi hade i alla fall kul. Blev massa mat, dansande, tältshots och midnattsdopp :)

Har bara jobbat hela veckan. Känns som alla går på semester nu. Min känns så avlägsen. Men jag kan gotta mig i att när de kommer tillbaka så går jag ;) Ska bli så himla skönt med 3 veckors semester!!

Nästa helg bär det av till Skåneland. Ska hälsa på mormor som jag inte träffat på över ett år.

Nepp nu ska jag fortsätta titta på Vampire Diaries..

'Cause everything’s gonna be alright

Känner att jag behöver semester nu. Är trött varenda morgon jag ska till jobbet. Men det är lite mer än 1 månad kvar, så det klarar jag nog av. Måste boka resa till Cypern också! :)

Har inget intressant att skriva om. Händer typ inget. Bara jobb om dagarna, och på helgerna är jag så trött så jag orkar inte göra något mer än att träna. Köpte föresten nya löparskor. Blev ett par Nike Lunar Forever 2. Otroligt sköna! Så nu ska jag börja jogga lätt.

Boka precis tågbiljetter ner till Skåne. Det börjar bli dags att hälsa på familjen igen. Och denna gången tänkte jag åka till Mormor också. Har inte träffat henne på över ett 1 år. Fy skäms på mig. Så det ser jag fram emot :)

Nu blir det lite fler Arkiv X avsnitt.

Sveriges Nationaldag

Det har varit en härligt solig dag i Stockholm.

Igår var det halvdag på jobbet, slutade klockan 12, åkte hem direkt och pussa på Johan innan han åkte till jobbet. Kändes lite dumt att sitta inne en fin dag som igår men jag var så himla trött så soffan vann över utomhus i solen ;)

Men jag tog igen det idag i stället. Vaknade vid 10. Johan hade redan gått upp och redan varit ute och sprungit. Duktiga han är :) Jag ska också börja när jag får mina nya jogging skor :D Då jävlar. Men i alla fall, åt frukost på balkongen sen åkte jag iväg till Nacka och träffa Emelie, Joris, Emelie och hennes kollega Madde. Vi köpte med lite picknick på ICA sen tog vi bussen till Hellasgården.

Låg och sola och bada i ungefär 4 timmar. Vattnet var iskallt i början men efter ett tag blev det riktigt skönt. Det låg en termometer i vattnet som visa 19-20 grader. Kändes dock inte som det, men det känns extra kallt när det är så varmt i luften. Så det blev första doppet för i år, 3 gånger till och med ;)

Fick lite färg idag i alla fall. Blev röd på näsan, kinder och lite på axlarna. Ska försöka pressa mer i helgen om det blir lika fint som idag. Är ledig imorgon, tog ledigt eftersom det är en klämdag, och jag brukar vanligtvis inte ta ledigt så ofta, så det blir en extra lång helg för mig.

Efter midsommar helgen ska vi nog boka resa. Och Emelie och Joris ville hänga med också så blir en liten par-resa :) Vi tänkte Cypern. Har hittat ett fint hotell lite utanför Aiya Napa. Billigt och bra också. Vill egentligen boka nu men måste kolla upp med jobbet om jag kan byta semestervecka.

Nepp nu ska jag titta på någon film tror jag. Later!