Shopping!

Känner mig fett stressad. Känns som jag har så mycket saker att göra men så lite tid. Tur att jag inte jobbar. Idag har jag och Johan varit på IKEA i Barkarby. Åkte dit direkt efter att han slutat klockan 13.30. Åt först lite mat, blev en liten köttbullstallrik sen började shoppingen. Var mycket folk men vi fick plats också.

Lite annat skit vi köpte på IKEA. Nya lakan, bestick, glas osv :-)

Det vi var ute efter var en ny säng, alltså en sängstomme och ny madrass. Den vi hade sett ut från internet var alldelse för låg så det blev en annan som är i normal höjd. Sen köpte vi en helt ny resårmadrass och bäddmadrass till sängen. Blev 160 cm. Lite mindre än vad vi har nu, men det funkar bra det med. Vi köpte även en liten bokhylla till vardagsrummet. Så imorgon kommer vi få det hemlevererat efter klockan 14. Kommer bli en busy day för min del.

Måste gå upp tidigt så jag kan åka in till stan och köpa nyårskläder, sen måste jag köpa maten som vi ska ha på lördag. Sen hem och invänta våra nya möbler. Min kusin skulle kanske komma hit och hjälpa till också. Kul att få träffa henne :-D Så det blir att ställa klockan på 9 imorgon och iväg så fort som möjligt.

Detta köpte jag i måndags. Äntligen fick jag mina Converse. Min julklapp till mig själv ;-)

Our first vaccation together..

Nu är vi hemma igen efter vår lilla solsemester på Gran Canaria. Kom hem ganska sent i lördagsnatt. Planet landa vid 12-slaget men tog ett tag att komma hem till Rissne, även om vi tog taxi som var snabbast och bekvämast.

Anyway, tänkte berätta lite kortfattat om vår resa.

Vi gick upp ganska tidigt förrförra lördagen (17 december), åkte till Arlanda. Jag var lite för excited så jag blev så nervös att vi glömt något och tittade hela tiden i väskan så jag hade biljetter och pass. Johan bara: Lugn nu, hetsa inte upp dig :-P Blev betydligt bättre sen när vi kommit igenom säkerthetskontrollen.

Landa runt 17 i Las Palmas. Tog ett tag att få våra väskor men de kom tillslut, sen gick vi till vår guide från Fritidsresor som peka oss rätt till vår buss som skulle ta oss till hotellet. Givetvis var det en familj som skulle krångla. Satt brevid pappan på flyget också. Där hade dom inte fått platser brevid varandra och på bussen hade de inte bokat till alla, så två fick ta en vanlig buss. Jävla strul. Blev skit irriterad på dem. Skönt att slippa dem sen.

Kom tillslut fram till hotellet vid lite över 18. Tog ungefär 40 minuter från flygplatsen till hotellet. Var ett ganska okej hotell. Gilla dock inte sängarna alls.. Hård som sjutton, fick ont i sidorna och ryggen. Men annars var rummet okej. Var en två rumslägenhet och vi hade markterrass, bara 2 meter från poolen.

Hade beställt så vi fick frukost varje morgon också, var rätt najs att slippa tänka på att det. Var bara middagen som vi la ut till och sen köpte vi lite bröd och ost som vi kunde ha på rummet som lunch.. om vi då blev hungriga. Fast vi hade mest alkohol i kylen :-P

Det var soligt och molnfritt varje dag förutom måndagen. Vi hade som rutin att äta frukost, sen gå en morgonpromenad och sen lägga oss att sola tills den gick ner, och sen äta middag på kvällen. Blev lite blandat, åt bland annat, spaghetti bolognese, pizza, kött, kyckling och asiatiskt. Vi tänkte äta tapas men hitta ingen som såg god ut.

Ja det var väl det hela i stort sett. Blev som sagt bara en solsemester, inget festande. Även om vi drack varje dag i små mängder. Drack Sangria varje dag, beställde en kana varje dag när vi låg och sola vid poolen, var riktigt najs. Sen blev det lite drinkar, öl, Smirnoff och Malibu.

Var riktigt mysigt att åka med älskling. Vår första resa utomlands tillsammans ♥ Och fler ska det bli ;-)

Imorgon bär det iväg!

Äntligen är det snart dags. Imorgon åker jag och älskling från Arlanda klockan 11.15, (om inte flyget är försenat), till Kanarieöarna. Det blir ett ställe som heter Amadores. Ligger på södra Gran Canaria, så det blir en liten bussresa från flygplatsen sen. Vet dock inte hur lång tid det tar, men det kan ju inte ta så himla lång tid. Så stor är inte ön :-P

Här kommer vi vara imorgon :-D

Efter jobbet åkte jag till Solna Centrum och köpte en bok som jag kan ha att läsa på planet. Har ju ingen mp3, så jag får roa mig med att läsa i stället. Det blev Hypnotisören. Den verkade vara bra. Har packat väskan, har lite mer att lägga ner men det tar jag sen innan jag ska lägga mig och resten imorgon. Har lagt fram det viktigaste på bordet så jag inte glömmer det. Har till och med gjort en checklista ;-)

Ska kolla när vi ska åka hemifrån imorgon också. Måste vara i tid!

Har tvättat och plockat undan lite här hemma. Ska diska snart också. Kan ju inte se ut som en svinstia när vi kommer hem igen.

Nej nu ska jag förberedda mig lite inför imorgon. See ya in a week..

So loooong suckers!

4 dagar kvar till semester

Nu är det inte långt kvar tills jag och älskling ligger på stranden och solar. Börjar få lite resfeber nu. Fick en fin julklapp av pappa, lite cash till resan. Det tackar man för :-D Tänkte jag skulle växla lite pengar imorgon efter jobbet. Måste ha lite pengar på mig, resten kan man ta på kort. Sen måste jag fixa biljetter till flygbussen. Får försöka fixa det imorgon eller i alla fall senast fredag.

Hade tänk träna efter jobbet idag, men jag hade visst glömt mitt gymkort hemma så det blev ingen träning. Åkte till Sundbyberg och leta efter nån bra frisör salong som hade tid. Hitta en tillslut. Fast henne gilla jag inte, klippte bra med drog alldelse för hårt i håret. Det är verkligen det värsta jag vet när folk drar och sliter i håret. Känns som jag inte har något hår kvar på huvudet :-( Det är därför jag inte gillar att klippa mig. Gillade min gamla frisör som jag hade nere i skåne, hon var så bra. Men men, nu har jag i alla fall klippt mig, blev topparna. Köpte ett schampoo anpassat för mitt hår också.

Tänkte titta på serier nu.. :-)

Den 10e december 2011

Det var ett tag sen jag uppdatera bloggen so here it goes.

Har jobbat hela veckan. Varit en bra vecka på jobbet, mest för att vi har så kul på jobbet. Vi små bråkar lite, men bara på låtsas. I måndags träffa jag Ewe och träna och åt efter jobbet. Sen i onsdags träffa jag Emelie och gick på stan lite, hon handla julklappar till sin familj, sen åt vi på nyöppnade Jensens Beafhouse som ligger på Sergelgatan, mittemot McDonalds. Åh vad jag älskar deras mat, köttet är så himla gott och de har typ den godaste såsen som finns. Whiskeysås! Den är himmelskt god. Skulle kunna äta där varje dag, synd att det är så dyrt dock, men totally värt pengarna :-)

Goooooda maten från i onsdags!

Igår var det julfest på jobbet, alltså efter vi slutat ;-) Var jätte lugn dag, nästan inget att göra, och vi fick allt gjort, gillar inte att lämna kvar saker. Ordning och reda ska det vara. Bytte om nån timme innan vi slutat, sen bjöds det på champange i köket. Tog en shot rom som Staffan bjöd på också. Skit äckligt men man ska inte vara nån mes, inte jag i alla fall. Vi mingla runt, sen vid 18 kom bussen som tog oss till Ersta terrassen som ligger på söder precis vid vattnet. Mittemot Gröna Lund faktiskt.

Först blev det lite mer mingel och det bjöds på glögg medans maten förebereddes. Sen åt vi. Var riktigt gott med mat, vi var alla hungriga. Fast jag tog inte så mycket ändå. Åt lite potatis, köttbullar och prinskorvar. Skulle ätit mer så hade jag inte blivit så berusad som jag blev. Men det gör inget, alla var berusade, vissa mer än andra.

Det var riktigt roligt i alla fall. Hade sagt till Emelie på jobbet att jag inte skulle röka, men ändå gjorde jag det. Grupptryck :-P Sen blev det massa dansade, jag önska lite låtar. Vi blev typ 5 stycken kvar, de stängde klockan 1. Dela en taxi med Linda och Anki hem. De var snälla att släppa av mig först. Var hemma runt kvart över 1 tror jag. Kollade inte riktigt vad klockan var. Somnade typ direkt. Vaknade upp i dag och hade ont över allt, så mycket som vi dansade.

Sov tills Johan kom hem från jobbet. Han var hemma vid 13. Har ätit frukost och nu sitter jag och myser med datorn i soffan. Tänkte snart duscha och fixa till mig lite, ska åka till Emelie och ha filmkväll. Hon skulle bjuda på middag också så det ser jag fram emot ;-)

Thirteen days to go

Räknar ner dagarna tills jag och älskling åker utomlands. Mindre än 2 veckor kvar. Ska bara jobba 2 veckor till sen är jag låång ledig. I alla fall i 2 veckor. Fy va gött det kommer bli :-D Längtar tills jag ligger på stranden och har älskling bredvid mig och gottar oss i solen med varsin drink!

I fredags efter jobbet mötte jag Ewe och älskling vid åhléns. Vi gick först till systemet och köpte ut till Ewe som glömt sitt leg. Var lång kö in men det gick ganska snabbt ändå. Sen gick vi vidare och tittade i affärer, blev mest H&M. Köpte ett par svarta jeans där och en kofta. Fast kofta lämna jag tillbaka. Kände mig som en val i den sen när jag kom hem. Efter det kom Micke också. Gick till Kungshallen och åt på Texas Burger. Fan va jag älskar deras hamburgare! Sen efter det ville Ewe fika så vi gick till ett mysigt café att satt där och prata massa. Sen åkte jag och Johan hem medans Ewe och Micke gick på bio.

Sov länge igår. Gick upp nångång vid 12. Duscha sen åkte vi in till stan igen för Johan hann inte köpa ett par skor. Jag lämna tillbaka koftan och köpte istället ett linne på Monki och en annan kofta på Gina Tricot för samma pris som den koftan jag köpte på H&M. Vilket kap. Ni ser, man kan få mycket mer för pengarna egentligen ;-)

Sen när Johan äntligen hittat ett par skor i adidas affären, (som jag valde ;-) åkte vi hemåt. Köpte med oss tillbehör till tacos som vi lagade lite senare och titta på en film. Mys faktorn var stor igår <3

Idag sov jag länge också, fast vakna 1 timme tidigare. Låg och myste med älskling ett tag innan vi gick upp och bestämde oss för att äta pizza till frukost som fick bli våran middag också.

Har bara slöat i soffan hela dagen framför facebook, msn, spotify och youtube. Var precis en promenad ner till Hemköp och inköpte ett marabou choklad. Blev så himla sugen. Men imorgon ska jag träna bort det med Ewe efter jobbet :-D