I'm gonna take this moment and make it last forever

I fredags kom mamma och hälsa på för första gången sen jag flyttat till Stockholm. Dålig stil, och det är snart 2 år sen jag flytta, blir det i september =D

Jag fick gå lite tidigare från jobbet, så jag satte mig på nån buss som tog mig till hotellet där hon bodde. Var långt åt helvete. Låg ända ute vid Bromma Blocks, var ganska dåliga kommunikationer. Fick byta buss två gånger sen gå en längre bit. Sa det till mamma att nästa gång hon kommer hit måste hon ta något som ligger nära tunnelbanan.

Anyway, åkte till hotellet, sen åkte vi hem till mig och Johan så hon fick se lägenheten. Sen åkte vi in till Gamla Stan och åt middag på Engelen. Var riktigt god middag. Mamma var snäll och bjöd. Sen gick vi och köpte varsin mjukglass och gick gatan upp till Sergels Torg. Tog tunnelbanan hem.

I lördags blev det massa sightseeing. Vi mötes i Sundbyberg och åkte in till stan. Tog en båttur Djurgården runt, sen blev vi hungriga så det blev middag på Wok House. Mamma bjöd åter igen <3

Efter middagen gick vi lite i Gallerian, mest för att visa hur det såg ut. Sen tog vi bussen till Kaknästornet och titta på fina utsikten över Stockholm. Johan hade aldrig varit där så det var hans första gång. Jag har faktiskt varit där en gång innan. Fika i alla fall där. Sen åkte vi hemåt. Vi var trötta, och jag skulle ut senare på kvällen.

Hann typ bara duscha och fixa mig sen åkte jag själv in till stan igen och mötte Ewe och Micke för att gå på Mondaybar i Slussen. Vi åkte vidare till Gullmarsplan där vi vänta på Erik, sen drog vi vidare till nån tjej som Mattias kände som hade förfest. Vi var inte där så länge eftersom Erik inte hade nån biljett. När vi kom dit var Miranda och Tessan redan där också.

Sen dansa vi i några timmar. Var riktigt bra stämning. Dock blev var det som en bastu, så jag och Ewe blev trötta och ville hemåt. Så vi drog plus Micke. Åt först på McDonalds. Hade tur och slapp vänta på tunnelbanan. Kom efter typ 10 minuter. Var hemma vid 02.45. Johan var så gullig, han hade lämnat lampor tänt i hallen, vardagsrummet och sovrummet. Älskling <3

Fotograf Ewe.

Vakna vid halv 11 igår, söndag. Sen kom mamma hit, kolla lite på foton sen åkte vi in till stan, och följde henne till Centralen. Efteråt gick jag och Johan lite i stan. Han köpte ett par Converse. Trodde aldrig han skulle göra det. Blev ett par svarta i skinn. Var rea på dem. Sen köpte jag en snygg vit tunika från Vero Moda.

Åkte hemåt och byte om sen åkte vi till Johans föräldrar i Solna. Skulle ha födelsedagskalas för Johan och hans farbror som fyllde år igår (Johan fyller dock inte fören på onsdag). Åt middag och prata massa. Vi åkte hemåt vid 22. Jag gick och la mig direkt. Var riktigt trött efter ha hardstylat natten innan :P

Back on track!

Tillbaka på jobbet igen efter 2 veckors semester. Kände mig lite ringrostig i måndags, och sen fick jag sitta i receptionen hela dagen eftersom vi var en kort. Men nu känns det bättre. Dock saknar jag mina gulliga kollegor som har semester nu. It's not the same without you! ;D

I lördags var vi i Göteborg med vännerna. Jag, Johan, Tessan, Marcus, Jonas och Pontus åkte samma tåg. Emelie, Helena, Ewe och Micke åkte snabb tåg men vi kom ändå fram före dom eftersom deras tåg hade något dörrfel. När vi kom fram åt vi på Max, sen gick vi mot hotellet som låg precis mittimot Liseberg.

Checka in och fräscha upp oss innan vi gick till Liseberg. Var där mellan 15 och 22. Åkte inte jätte mycket, men man hann inte med eftersom det var mycket folk och vi var så många som ville åka olika. Men jag hann i alla fall med att åka Balder och Kanonen 2 gånger var, Flumrider och Kålorado 1 gång var. Körde lite radiobilar också och åkte det lilla paris hjulet med Johan, Aijan och Tomas. Jag är mest stolt över att jag vågade åka Kanonen. Micke och Emelie tjata så jäkla mycket så till slut åkte jag den. Var riktigt nervös när vi stod i kön, jag blunda hela åkturen och efteråt var jag helt skakig :P Men den var rolig.

Vid 22 gick jag, Johan, Emelie och Helena tillbaka till hotellet medans de andra var kvar en stund till. Vi duscha och byte kläder. Sen åkte vi upp till hotellets restaurang och åt middag. Var fin utsikt och god mat. Vi var verkligen jätte trötta. De andra förfestade och gick ut.

Dagen efter blev det hotellfrukost. Så himla gott, så mycket att välja bland. Sen efteråt gick vi mot centralen och tog tåget hemåt. Blev ett segt tåg som stanna på 17 stationer, så det tog extra lång tid :P Ska inte ta det nästa gång jag bokar. Sen var man tvungen att reservera platser. Löjligt. Fick flytta på oss 1 gång.

Sötisar ;)

Börja jobba i måndags. Känns bra, men jag ska nog ta en semester vecka till i typ oktober. Jag och Johan prata om det igår och båda vill åka utomlands. Får ta och spara nu och spana efter resor.

På fredag kommer mamma och hälsar på. Ska bli kul att se henne. Vi sågs senast i april när mormor fyllde år. Sen på lördagkväll är det Monday bar med Ewe och Micke. Hoppas bara jag mår bättre tills dess. Har blivit lite smått förkyld sen Göteborg. Blev dränkt i vatten när vi åkte Flumrider.

I'm feeling great, I'm feeling awesome

Blev ingen träning idag som jag tänkt. Men ska dit imorgon och bränna kalorier. Sen blir det in till stan och träffa Ewe för att köpa monday bar biljetter och sedan träffa Emelie.

Har bara varit hemma idag och fixat och donat. Jag blev sugen på att göra om hela lägenheten. Det finns så mycket snyggt man skulle kunna göra och köpa. Har suttit och tittat på ikea och chilli på snygga saker till hemmet. Finns en del som jag tänker köpa inom närmsta framtid. Som detta nedan:

Satt och kolla olika sidor på uppfödare av Labrador retriever. Har varit så sugen på att skaffa en hund ett bra tag nu. Och jag är ganska säker på att jag vill ha en sån här hund. Den är lugn, lydig, snäll och så himla söt. Men det är ju det att man måste ha tid till att uppfostra den när den är valp. Fan att man inte har ett jobb som man kan sköta hemifrån. Får väl vänta lite till innan vi köper en :)

I'm tired of being tired

Andra och sista veckan på semestern. Lite smått deppigt. Skulle ha tagit en senare semester. Får bli nästa år i stället. Men jag har fortfarande 2 veckor att ta ut i höst/vinter om jag vill :D Funderar på att ta en vecka utomlands och komma bort från tråkiga Sverige. Blir nog i september eller oktober.

Tänkte jag skulla komma igång med träningen också efter semestern. Måste verklingen ta tag i det. Kommer inte ihåg sist jag träna på gymmet :P Jag saknar helt motivation till det. Ska faktiskt iväg snart och träna lite med Johan.

På lördag åker vi till Göteborg. Ska gå på Liseberg hela dagen sen på kvällen blir det utgång :) Längtar!

Måste ladda True Blood också så jag har något att titta på sen efter gymmet..

2012-07-05 @ 20:25:55

Bara 1 dag kvar att jobba sen är jag ledig i hela 2 veckor! Ska bli riktigt najs. Slippa ställa klockan, gå och lägga sig sent utan att tänka på att man ska upp tidigt, och härligast av allt.. få sova ut, få sova tills man vaknar av sig själv :)

Har inte planerat något speciellt. Bara vara ledig. Blir väl att jag och Johan åker ut till landstället om det är fint väder. Sen blir det en helg i Göteborg med bästa kompis gänget för att gå på Liseberg tillsammans.

Händer inte så värst mycket annars här hemma. Var och klippte mig i går. Det behövdes, var slitet och långt. Så nu är det lite kortare och ser fräschare ut. Fast mitt hår kan typ inte se fräscht ut, eftersom det är alltid så frizzigt. Hatar det. Önskar jag hade rakt och tjockt hår :( Men man kan tyvärr inte få allt här i livet. Får vara glad över det jag har istället.

Drömmer mig bort ett tag..

Patrik på jobbet fyllde år idag, så han och Alvaro (som fyller år på måndag) bjöd på glass, jordgubbar, marshmallows och chokladsås. Nom nom. Jag har världens bästa jobb, inte bara för att de bjuds på godsaker lite då och då utan för att det är världens bästa jobb helt enkelt! :D

Nu tänkte jag invänta Johan, medans jag tittar på serier. So loong!