Filmkväll

Snart är det slut på semestern :( Var tråkigt. Jag vill vara ledig längre. Så skönt att få sova ut varje dag och slippa passa tider. Tur att jag har en vecka ledigt i augusti också. Ska jobba två veckor innan dock. Tänkte åka ner till skåne då.

Idag sov jag länge, som vanligt :P Johan går alltid upp så tidigt. Typ vid 10, jag brukar ligga kvar en timme till och bre ut mig i hela sängen. Sen brukar Johan alltid väcka mig genom att antingen kittla mig eller skrika: "Vakna!!". Sjukt jobbig :P

Men i alla fall. När jag vakna var det soligt och varmt ut. Bestämde mig för att sola lite. Sen tog jag en kall dusch och gjorde iordning mig och åkte in till stan för att träffa Emelie en stund. Hon skulle åka hem till Värmland i helgen. Så vi passa på att äta middag innan hon åkte vid 17.15. Vi åt på Jensen's Bøfhus. Var riktigt gott kött. Tog rödvinsås och pommes med rostade grönsaker till. Mums. Dock kosta det lite mer än vanligt men det var det helt klart värt.

Sen gick vi till apoteket för jag behövde halstabletter för min hals. Har så jäkla ont när jag sväljer. Hoppas det har gott över tills på måndag. Sen gick vi till centralen, Emelie skrev ut sin tågbiljett och sen köpte jag en varm choklad på Espresso House. Gott för halsen. Sen vinka jag av henne, nästan i alla fall, och jag tog pendeltåget till Sundbyberg. Gick inom till älskling som jobba och låna toaletten, sen hyrde jag film på Hemmakväll. Blev 3 skräckisar och lite godis.

Har sett två av dem redan. Den första hette Husk. Handlar om ett gäng ungdomar som sitter i bilen när helt plötsligt flera fåglar flyger in i bilrutan så de kör av vägen. När de vaknar igen är en av killarna försvunna så de börjar leta efter honom mitt ute i ett majsfält. Sen går det bara ner därifrån. Går att se, men inget man ser om. 2 av 5 får den.


Den andra var Carny. Handlar om en carnival som kommer till en småstad. De har med sig nåt flygande monster som bryter sig loss och terroriserar stan. Inte alls bra. Så dålig som film kan bli. 1 av 5 får den.

Kommentarer
Postat av: Ewe

åt ni där? emelie sa ju att hon tyckte det var äckligt där :P

hur fan vågar du se skräckisar själv? ;O eller var johan med?

2011-07-23 @ 15:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0