Söndag 6 maj 2012

Snart är min förkylning borta, hoppas jag i alla fall. Blev smittad av Johan!

Har varit en kort jobb vecka. I måndags jobba vi halvdag eftersom det var valborg och 1 maj i tisdags. Var tänkt att vi skulle umgås med gänget men festen blev flyttad och Johan mådde inte bra så vi bestämde oss för att vara hemma och grilla själva. Möte upp Johan efter han slutat och handla kött och engångsgrill. Sen åkte vi hemåt.

Senare på kvällen gick vi ner till "gården" och grilla. Var flera som hade tänkt samma tanke som oss att grilla. Vi hade lite svårt att få igång den. Hatar engångsgrillar. Ska köpa en liten grill som man kan ta med överallt. När köttet och majskolvarna var klara gick vi upp till lägenheten igen och åt den goda maten :) Såg film och myste <3

Vår lediga dag (1 maj) gjorde vi inte så mycket. Tror vi tog en lång promenad och bara tog det lugnt. Började bli förkyld också. Jobbade i onsdags men mådde verkligen inte bra. Var hemma från jobbet i torsdags. Behövde verkligen en dags vila, hjälpt mycket. Jobbade i fredags.

Efter jobbet så träffa jag Emelie vid Gröna Lund. Vi hade tänkt se LMFAO, men det blev inte så. Det var smockfullt med folk överallt. Spårvagnarna var fulla, och kön till att ta en kölapp vara flera meter lång. Så vi gav upp. Åkte till Sickla i stället och åt indiskt på en restaurang. Sen var det tänkt att vi skulle köra GoKart, men jag banga sista minuten, så vi tar det en annan gång när vi är fler. Men vi gick och köpte biobiljetter till Battleship i stället. Gick och handla lösgodis på Hemköp eller var det ICA? Kommer inte ihåg haha.. Sen gick vi till bion. Var typ inget folk.



Själva filmen var riktigt bra. Trodde inte jag skulle gilla den men den var bättre än förväntat. Och Taylor Kitsch var riktigt het ;) Alexander Skarsgård också för den delen. Rihanna var också med, hon var helt okej som skådis. Så jag rekomenderar att ni ser den. Lite som Transformers om ni gillar dom filmerna :)

Sen åkte jag hemåt till Johan.

Igår tog vi det lugnt på dagen sen bestämde vi oss för att gå på bio i Solna. Har tänkt länge att den ligger ju jätte nära oss, så slipper man åka ända in till stan. Så där kommer vi gå fler gånger. Nära och bra hem. Filmen vi såg var The Avengers. Alla superhjältar samlade i en film. Den var lite småseg i början. Jag hade förväntat mig mer action, men det kom inte fören i slutet av filmen. Helt okej, lite små rolig. Men jag gillade Battleship mer.

Sov till halv 11 idag och har bara ätit frukost och kollat på senaste Vampire Diaries. Tänkte hoppa in i duschen nu, kanske ta en liten promenad i fina vädret.

Kommentarer
Postat av: Ewe

oh måste oxå se senaste vampire :) elena & damon <3

2012-05-06 @ 17:36:22
URL: http://ewees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0