Good times

Får väl ta och uppdatera lite om senaste veckan som varit..

I fredags var vi lediga eftersom det var midsommarafton. Sov till ungefär 11, duscha och packa väskan. Sen slöa vi tills Marcus, Robert och Martin kom vid 14.30. Vi åkte direkt mot Willys och handla mat. Blev kyckling att grilla. De andra valde kött eller korv. Sen körde vi mot landstället som ligger utanför Åkersberga.

Var första gången jag var där. Litet mysigt hus med stor trädgård. Lite gammalt och lukta lite konstigt men det tänkte man inte så mycket på efter sen stund. Jag börja klippa gräset direkt, på med gummistövlarna sen körde jag direkt. Var riktigt kul faktiskt. Lätt att jag hade kunnat jobba som trådgårdsmästare. Klippga gräs och chilla i solen :P



Sen kom resten av gänget. Råbort, Danne, Tobbe och två tjejer. Sist kom Tessan. Vi fixa till ett långbord så alla fick plats. Vi var tvungna att flytta upp på verandan igen senare eftersom det blev så mycket mygg. Hade köpt med en insektslampa som dom flög in i. Hjälpte lite kanske men jag fick ganska mycket myggbett ändå.

Vi körde på ända tills det ljusna igen. Gick och la mig vid 2 eller 3 kanske. Kommer inte ihåg exakt vad klockan var. Men vi hade riktigt roligt. Nästan bästa midsommar hittentills. Dagen efter åkte vi hem vid 14 kanske efter att vi städat. Åkte och lämna Tessan i Norrtälje först, sen släppte Marcus av oss här i Rissne.

I lördags blev det slappdag. Sen i söndags åkte vi in till Skansen jag och Johan. Var mysigt att gå och titta på djuren. Vi klappa ormen men icke den håriga spindeln, skulle aldrig falla mig in att göra heller! Efteråt blev det middag på Wok House, var ett tag sen vi åt där. Hade glömt bort hur gott det är.


Fina fina pojkar : )

Jobbat måndag och tisdag. Igår efter jobbet träffa jag Johan och Robert vid Gröna Lund. Senare kom Danne och Tomas också. Vi åkte dit för att gå på konsert, Dropkick Murphys skulle spela klockan 20. Först åt vi sen blev det våffel tårta för Robert. Sen satte vi oss på en bar precis vid scenen och drack öl. Var riktig bra stämmning, var dock lite jobbigt att stå upp i 1½ timme. Men vi gick runt lite så det blev bättre.

Idag var jag ledig. Både jag och Johan tog ledigt pga konserten igår. Så det blev en heldag tillsammans i stan. Handla ett par Lee jeans för halvapriset och ett par skor. Sen boka vi bord på en mysig thai resturang vid Rådmansgatan. Tänkte äta där på fredag eftersom vi firar hela 2 år på söndag.

Nu blir det senaste True Blood avsnittet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0