Nyår 2011/2012

Igår var det nyårsafton. Sov ganska länge. Gick upp vid kvart över 11, gick och köpte frukostfrallor med älskling och åt frukost och satt i soffan och slappa. Sen vid 15 hoppa jag in i duschen och gjorde iordning mig inför vår lilla nyårsmiddag. Robert kom hem till oss efter klockan 16. Han hjälpte till med maten, han var vår personliga kock och servitör ;-)

Folket droppa in lite innan 18. Det var jag, Johan, Robert, Martin, Ewe, Micke, Aijan, Tobbe och Kristiana som åt middag. Till middag servera vi oxfilé med hasselbackspotatis och rödvinsås till det. Efterrätten blev gino (massa frukt, smält choklad och glass till). Blev riktigt gott. Hade riktigt trevligt. Sen ville de flesta gå vid halv 10, skulle vidare till en hemmafest i Sköndal. Ewe åkte till Emma i Bergshamra.





Var så roligt, Tobbe, Kristiana och Aijan åkte före oss för att vi ville inte komma alla på en gång, men de hade missat bussen, så vi träffa dem på Gullmarsplan. Sen träffa vi på Danne och hans peeps också. Tog bussen allihopa dit. Dock fick vi vänta utanför ett tag så inte alla kom på en gång.

Var ganska mycket folk. Gick runt och hälsa lite sen dansa vi och tog massa foton. Gick ut lite också, var djävulskt kallt ute, jag hade bara linne på mig under jackan och inga vantar. Frös som tusan. Sen vid tolvslaget gick vi alla ut och fira in det nya året. Man såg ganska bra med raketer. Sen efter det spåra det ut lite. Jag och Johan åkte hem vid 3 kanske. Kollade inte vad klockan var exakt. Men jag, Johan och en annan kille som Johan bonda med gick mot busstationen, men det gick ju ingen buss fören vid klockan 4. Var så roligt, när vi skulle leta rätt på rätt busskur så gick killarna mot helt fel håll, de insistera på att det låg i något bostadsområde, men jag kände på mig att det var helt fel väg, även om jag var ganska full, så är mina instinkter ganska bra och lokalsinne. Så jag hitta rätt busskur även om jag var den som var mest påverkad, helt fantastiskt ;-)





Men som sagt, det gick ju ingen buss på ett tag så Johan gick ner på motorvägen och försökte få en taxibil, och vi hade sån himla tur att det stannade en taxi direkt. Var så skönt att få komma hem i värmen och lägga sig i sin egen varma säng. Jag frös som tusan så jag fick ha dubbla täcken och Johan fick hålla om mig. Låg och skaka ganska länge.

Sov till ca halv 1 idag. Har städat undan svinstian och käkat bakismat på McDonalds. Tänkte hoppa in i duschen nu och sen bara titta på nån film tills det är dagas att lägga sig igen och imorgon är det tillbaka på jobbet efter 2 veckors semester :-)

Kommentarer
Postat av: Ewe

glad smiley på att jobba igen efter semestern!? shocking :P

2012-01-01 @ 22:51:13
URL: http://ewees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0