Ski-weekend

Nu är det måndag igen. Helgen har varit hur mysig och rolig som helst. Jag tog ledigt torsdag och fredag så jag kunde ta långhelg och åka på skidresa med bästa kompis gänget.

I onsdags efter jobbet åkte jag hem och packa min väska sen mötte jag Johan som sluta vid 21, då åkte vi vidare till Micke och sov över. Eller det blev inte så mycket sovande för vår del, så vi bestämde oss för att åka redan vid 3 på natten. Packa in väskorna, tanka vanen, sen åkte vi iväg till Sälen (Stöten). Resan dit tog ca 6 timmar. Halvsov lite, men det var väldigt obekvämt. Vakna till var gång bilen skaka till eller svängde.

Påvägen dit körde vi ner i en snödriva, var väldigt halt ute och Mattias råkade köra lite för fort i svängen. Men det räckte med att vi putta lite sen var vi iväg igen. Men det slutade inte där, några minuter senare så "stötte" vi på två älgar. Fy fan vad Ewe och jag skrek.. haha. Och Mattias stanna inte utan fortsatte att köra och tog upp sin stora systemkamera. Dåre :P



Men till slut kom vi fram levande. Jag, Johan och Carro fick sysselsätta oss själva medans de andra åkte skidor. Vid 16 fick vi våra nycklar till stugan. Var riktigt nice stuga med jacuzzi och bastu. Medans de andra åkte skidor gick jag och älskling promenader och städa undan efter de andra :-P Kände mig som deras mamma.

På fredagen festa vi till det rejält. Jag blev ganska kalas full. Sprang fram och tillbaka mellan husen utan skor, då det var typ -20 grader. Men sen fick jag nog vid klockan 2 och sprang in och ringde Johan, sa att "nu får du också komma och lägga dig!". 5 minuter senare kom Mattias inspringade och sa att han skulle sova med oss, eftersom Johan eller jag hade lovat honom det. Kommer inte ihåg :P Så vi sov tillsammans alla 3.

På lördagen tog vi det lite lugnare. Blev en filmkväll i ena huset medans de andra festa i det andra huset. Blev pizza till middag, men ingen god. Inte lika god som här hemma. Gick och la oss ganska tidigt. Skulle upp redan klockan 8.

Folk var bakis och sega så vi kom inte iväg fören vid 11 kanske. Sen påvägen hem var det j*vligt lång bilkö. Tror vi satt i den i ca 2 timmar. Vid 14 blev vi alla hungriga så vi samlades och åt på McDonalds i Mora, sen åkte vi alla hem på olika håll.

Vi var hemma vid halv 8 igår kväll. Packa upp, satt lite vid datorn, la över mina bilder sen somna jag vid 22. Var riktigt trött efter bilresan. Så drygt att sitta stilla i 8 timmar. Men vi hade kul, Ewe var DJ och vi tävla om att gissa låtar/artister. Men jag var inte så bra :P

Var riktigt jobbigt att gå upp imorse. Men jag gjorde det efter ha snoozat i 10 minuter. Var kul att träffa mina kollegor igen. Vi har så mysigt på jobbet när det inte är stressigt. Känner mig lite små krasslig men jag har tagit alvedon och tagit på min One-piece och lagt mig under täcket i soffan. Kan fan inte bli sjuk nu!

Mysiga gänget!

Kommentarer
Postat av: Ewe

yää vi måste åka igen =D

2012-02-06 @ 21:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0