Sjukling

Nu har jag gått och blivit förskyld också. Great. Jag kände det på mig efter att jag och Johan varit nere i skåne. Började igår eftermiddags och senare under natten hade jag ont i kroppen och frös som tusan. Hade antagligen feber. Tog två alvedon, sjukanmälde mig och sen la jag mig igen. Gick upp vid halv 11. Åt frukost och städa undan, tog en dusch och sen har jag legat i soffan sen dess. Ska vara hemma imorgon också så jag blir riktigt frisk. Gillar inte att vara hemma från jobbet. Så ska försöka jobba på torsdag och fredag. Det ska jag nog klara.

Tänkte skriva kort om helgen. Jag och älskling mötes på centralen och åt sen gick tåget vid 18.23. Var framme i Lund vid halv 12. Tog en taxi hem till mamma. Åt lite lätt och prata lite sen gick vi och la oss. Alla var trött, hade varit uppe tidigt och jobbat. Sov till ungefär halv 10. Åt frukost och gjorde iordning oss. Pappa kom en stund, satt och prata och fick pengar som jag ska ha till resan som fickpengar.

Sen vid 13 tog vi bussen till min syster. Var framme vid 14. Blåste kallt. Lite ovan, det blåser ju knappt här i Stockholm men så fort man kommer ner till kusten blåser det storm :P




Therese höll på att städa undan när vi kom, och barnen hade precis somnat. Så mamma och Therese åkte till Center Syd och handla, så fick jag och Johan passa barnen. Vi började att titta på en film, men hann inte se så mycket. Neo vaknade sen lite senare vakna Nova. Hon blev jätte ledsen för att Therese inte var där men det gick över efter ett tag. Var ett tag sen vi sågs sist så hon kände inte igenom mig riktigt och Johan har hon aldrig sett så hon var livrädd för honom :P Men det gick över efter ett tag när Therese och mamma kom tillbaka.

Jag lekte med barnen medans Johan och Therese åkte till en ny thai restaurang och köpte mat. Var riktigt gott. Sen öppna Nova min och Johans present som var en Hello Kitty pyjamas. Hon blev jätte glad och ville ha den på sig direkt :)

Vid 21 körde Therese mig och Johan hem till mamma. Mamma stanna kvar för hon skulle sova över. Kollade lite på tv men vi var ganska trötta efter ha lekt med barnen hela dagen så vi gick nog och la oss redan vid 23. Skulle upp tidigt också. Satte klockan på halv 8. Tog taxi till Lund, och tåget gick vid 9.50. Hade oturen att hamna bland massa barnfamiljer. Var i alla fall hemma runt 15. Tåget var ca 40 minuter försenat. Sen när vi hade gått av tåget märkte jag att jag glömt min mp3 på tåget. Jävla skit. Ska ringa till SJ imorgon tänkte jag.

Nu har Ewe kommit hit. Hon har shoppat med Miranda och Tomas och nu ska vi mysa med film :)

Kommentarer
Postat av: Ewe

Jag ska ta hand om dig min lilla sjukling :D <3

2011-11-29 @ 20:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0