9 mars 2011

Har varit en bra dag idag. Solig för den delen också, fast väldigt blåsig. Vakna till när Johan gick upp vid 7, men jag sov vidare till 8.15. Hoppa in i duschen snabbt och klädde mig. Sen iväg till min jobbcoach. Handla en ost/skink fralla och åt på vägen. Gick ganska fort hos henne. Vi prata bara om vad vi åstadkommit och hur jag ska fortsätta söka jobb. Hon sa att hon fortfarande skulle skicka tips på jobb om hon hitta. Väldigt hyggligt av henne :)

Sen åkte jag in till stan. I väntan på Tessan så gick jag i affärer. Hann dock bara att kolla Gina Tricot. Var massa jag ville ha. Massa söta vårtoppar och snygga partykläder. Hitta ett par svarta party leggins som jag köpte. Egentligen skulle jag inte köpt dem, måste ju hålla i pengarna just nu men jag kunde inte motstå, de kosta ju bara 149 kr. Sen vid 12 mötte jag Tessan vid hötorget. Vi gick först till Cervera för hon skulle handla en födelsedagspresent till sin lillebror. De hade så himla mycket fint. Inte bra att gå i sådana affärer för då vill jag ha allt jag hittar :P


Lookilook vad jag hitta. En bild från Lobby i lördags. Ewe kan du se oss? :P

Efter det gick vi och åt lunch. Vi hitta ett litet ställe precis vid Sergel bion, runt hörnet. Tog varsin pasta med kycklingcurry. Helt okej, men knappt någon kyckling, så 79 kr var det inte värt för lite pasta. Men det var trevligt att sitta där och prata lite.

Sen gick vi vidare till Arbetsförmedligen som skulle ha en rekryterings event för Subway. Var typ 50 personer före mig så vi fick vänta i ca en timme. Men det gick ganska så snabbt ändå. Och intervjun också, de fråga typ om jag sökte hel eller deltid och vad jag jobbat med innan, också fick de mitt CV. De sa att de skulle höra av sig senast på fredag om de tyckte jag lät intressant. Håll tummarna!

Sen skildes vi åt och åkte hem på olika håll. När jag kom hem sökte jag några av de jobben min coach hade mailat mig, lite kundtjänst och lite receptionist jobb. Sen när jag satt där fick jag mail från Espresso House som hade gått vidare med mitt CV och ville att jag skulle svara på lite frågor. De skulle återkomma.

Så idag känner jag mig lite gladare, har åstadkommit något i alla fall. Nu ska jag bara börja träna också. Väntar på att denna helvetes förkylning ska släppa taget om mig. Imorgon ska jag i alla fall ut och gå med Johan. Jag går och han springer :P Sen ska vi äta thaimat på nån restaurang. Känner att vi inte har varit ute tillsammans på länge. Och det är så mysigt med dejter :)

Till helgen ska jag jobba. Ska nog inte göra något mer än det. Har inget mer inplanerat i alla fall. Jonahtan fråga dock om jag ville följa med på nån hemma/schlagerfest. Men nja, jag är inte så pigg på att titta på melodifestivalen :P Så vi får se.

Wops, blev ett långt inlägg. Over and out..


Kommentarer
Postat av: Ewe

långa inlägg e bäst :D haha johan springa o du gå? hur hänger det ihop? hur ska du komma ikapp :P

var det bara subway grejs? hur många behöver de egentligen??

haha ser dig iaf, mig ser man knappt :) jag trodde det va från rekryteringsgrejen först.. tänkte "gud va trångt det såg ut" haha

2011-03-09 @ 21:17:19
URL: http://panicswitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0