Skåneweekend

Good to be home. Nu är vi hemma igen från skåne. I lördags kom Johans föräldrar och hämtade oss, kom väl iväg runt halv 11. Kom fram ganska så snabbt. Var först i Rydebäck hos Johans kusiner för att hämta nycklar till vinden i Malmö. Sen lämna de av oss hos min mamma i Arlöv. Var kul att komma "hem" igen. Mamma passa Bobbie så vi fick dras med honom. Han var på Johan hela tiden och ville pussas och kramas :P Vi misstänker att han är lite kär i Johan. Åt middag och sen tog vi en lång promenad med Bobbie.



Sov i min gamla säng. Väldigt hård jämnfört med våran säng här hemma, och mindre för den delen. Den är bara 105 cm, så vi fick trängas och bråka om täcke :P Men det var mysigt, även om jag låg inträngd i väggen :P Sov tills vi vaknade på söndagen. Åt frukost, duscha och sen åkte jag och Johan in till Malmö. Gick av vid värnhem och gick på Entré (nyaste köpcentret i Malmö), Johan ville ha en ny jacka så vi titta i lite affärer men hitta inget. Gick in på New Yorker, och jag fick typ klädesorgasm. Fan va mycket snygga kläder de hade!! Vill shoppa upp allt jag såg men hade inga pengar :( Men jag ska definitivt shoppa lite när jag får lön.




Sen gick vi vidare genom stan, gick förbi min gamla skola. Sen visade Johan mig vart deras gamla lägenhet låg, typ vid Folkets Park. Sen gick vi vidare till Triangeln. Gick in på Stadium och kolla. Älski hitta en svart jacka där och en mindre gymväska som han köpte. Sen gick vi och till China Box och åt. Blev nudlar med friterad kyckling och sötsursås. Riktigt gott. Sen gick vi gågatan ner, förbi Gustav Adolfstorg, Stortorget, Centralstationen, och slutligen Västra Hamnen. Var riktigt härligt väder också. Kändes som vår. Sen tog vi tåget hemåt till mamma igen. Blev ganska trötta efter ha promenerat genom hela stan :P

Mamma laga god spaghetti och köttfärssås. Mums. Sen titta vi lite på tv och film. Somnade runt 23. Vakna ganska tidigt, var nån som ringde och väckte oss vid 9.30. Nån telefonförsäljare. Gärr, hatar sånt. Men vi låg kvar en stund och myste, Bobbie ville också vara med :P Åt frukost och duscha. Sen hämta Johans föräldrar oss så vi körde in till Malmö och hjälpte dem att bära ner massa lådor och möbler.




Fyfan vilken träningsvärk jag har i benen just nu. Speciellt vaderna. Gick upp och ner i trappor hela dagen igår. Men jag ska inte klaga för mycket. Det är ju väldigt bra träningen :P Vi höll på nästan hela dagen med det. De släppte av mig vid halv 9 på kvällen. Var helt slut. Duscha och åt sen somna jag sött.

Var riktigt trött imorse när klockan ringde 7.30. Skulle ta bussen 8.20 till Bjärred. Johan mötte mig, sen gick vi hem till hans mormor. Packa in sista sakerna i släpet, sen bar det hem till Stockholm igen.

När vi stannade vid en OKQ8 mack så råkade jag tappa mobilen. Som tur var kom jag på det innan vi kört där ifrån. Jag och Johan fick gå tillbaka och leta och fråga om de sett nån mobilen. Johan fick ringa till min mobil, och som tur var hitta vi den i en buske. Fan vilken tur. Fick lite panik där. Mobilen är ju viktig! <3

Nu är vi i alla fall hemma i vår lägenhet igen. Ska snart gå och lägga mig. Är lite trött nu. Och jag måste upp tidigt imorgon för att provjobba. Är faktiskt lite smått nervös :S Undra hur det kommer gå imorgon. Håll tummarna :)

Good night.

Kommentarer
Postat av: Ewe

good luck darlz :}

2011-03-22 @ 23:23:44
URL: http://panicswitch.blogg.se/
Postat av: Emyly

Hur hamnade mobilen i en BUSKE? :P Vad gjorde ni i den egentligen..

2011-03-22 @ 23:29:17
URL: http://www.nattstad.se/emyly

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0