Nu får det vara nog!


Åh vad sur jag är på mig själv just nu. När jag ställde mig på vågen innan så hade jag gått upp 2 kilo!! Not good. Jag som varit så duktig och hållt mig på exakt samma vikt jätte länge, men inte längre. Fan va besviken jag blir på mig själv. Jag kan inte skylla på att jag varit sjuk och inte kunnat träna på nästan 2 veckor. Det går inte. Så nej nu blir det på med hårdhandskarna och skärpa sig. Ingen mer skräpmat eller godis, och framförallt ingen mer cola! Den är den stora boven i dramat. Har typ druckit det hela veckan, kanske inte stora mängder men en burk om dagen är tillräckligt.

På måndag börjar mitt nya liv. Ska vara så nyttig jag bara kan. Äta massa grönsaker i stället för godis och bara dricka vatten i stället för all cola och annan dricka. Jag har ju ett mål till sommaren. Men just nu är jag väldigt långt ifrån det målet :(

Har jobbat idag. Var så himla trött imorse, ville bara somna om. Känner för att gå och lägga mig just nu men bättre och vara uppe och gå och lägga sig vid en rimlig tid ikväll. Runt 22 kanske.

Träffa Johan efter jag slutat, så vi gick och handla på Willys. Mina armar alltså. Hatar att bära tunga kassar. Har värk i dem sen igår också, när jag hjälpte Emelie hem med hennes persiener. Måste bli starkare i armarna alltså. Träna träna träna! Just nu vill jag bara träna :P

Jobba imorgon också, sen är jag långledig, om de inte ringer förstås. Och nästa lördag åker jag och Johan ner till Skåne med hans föräldrar. Skulle hjälpa dem att flytta saker från nån vind. Blir kul att träffa familjen igen :)

Nej nu ska jag laga middag. Är hungrig som fan, fast jag är fet. Synd att man inte bara kunde använda sitt fett när man var hungrig så slapp man äta. Men men.. nu blir det tacos!!

Kommentarer
Postat av: Ewe

hahaahahahaha "Synd att man inte bara kunde använda sitt fett när man var hungrig så slapp man äta." du är så rolig :P



överdriv inte för snabbt bara, med att typ bara äta sallad eller så. då tröttnar man bara direkt. det är lättast att göra mindre förändringar, äta mindre portioner, sluta med sånt onödigt som cola, sluta med socker i te/kaffe etc. det har gjort stor skillnad för mig. och att alltid gå i trappor ist för ta hiss, stå i rulltrappa :)

2011-03-13 @ 18:25:10
URL: http://panicswitch.blogg.se/
Postat av: SHORTYS

jag lovar dig att det kommer funka så fort du slutar med cola, det var så jag gick ner 2,4 kilo. Nu sitterj ag här med en dubbel twix OCH en dubbel snickers....he..he. Inte så lyckat. Har hamnat i en rejäl svacka. Men jag har inte tagit en droppe cola p å 2,5 månad och det är jag stolt över. Nu kör vi hårdare än någonsin :D come on!

2011-03-13 @ 20:37:37
URL: http://shortys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0