Roadtrip from hell

Sist jag skrev så skulle Johan på en liten roadtrip med Martin. Det slutade med att jag också hängde med. Åkte från Stockholm vid 21 i måndags. Stannade till 2-3 gånger för att gå på toa och äta. På ett av rastställena följde Johan med in på tjejtoan, sen spola han inte efter han bajsat. Stackars den som går in på den toaletten :P

Vi var framme i Helsinborg vid halv 5 på tisdag morgon. Kom precis lagom till nästa båt som gick över till Helsingör. Tog 20 minuter över. Vi kom precis i rusningstrafiken, alla skulle till jobbet. Och danskar kör fan som galningar! Jag somnade till lite, kanske 1 timme max. Vi skulle till Rödby hette det. Körde fel några gånger men hittade till slut och kom fram precis i tid när nästa båt över till Tyskland skulle gå. Den tog lite längre tid, ca 40 minuter. Där fick man inte lov att sitta kvar i bilen så vi gick upp och satte oss och åt frukost. Det var den godaste mackan jag nånsin ätit. Var så himla hungrig. Och trött. Hade varit uppe i ca 26 timmar då.

Vet inte vad jag skulle göra om jag förlora dig

När vi kom till Puttgarden så var det typ bara raka vägen till Calles som affären eller lagret heter. Vilket paradis det var. Fanns hur mycket att välja bland, och BILLIGT! Det slutade med att vi handlade 4 flak öl, en flaska whisky, en flaska Jägermeister, en back Smirnoff Ice och ett lådvin. Gick på ca 900 svenska kronor. Hur billigt som helst. Och nu har vi så det räcker ett tag framöver :)

När det var klart handla vi massa godis och redbull till hemresan :P Martin som körde var ju tvungen att hålla sig vaken så han drack nog 10 st redbull :P Hemresan kändes väldigt seg. Speciellt efter vi kommit tillbaka till Sverige. Och vi var utsvultna, hade typ bara levt på frukosten och godis hela dagen, tillslut hitta vi ett jätte bra ställe med riktig mat. Jag tog köttbullar med potatis och god sås :)

Vi var tillslut hemma vid 3 inatt. Då var vi väldigt trötta. Hade varit uppe i ca 40 timmar då. Gick på toa, borsta tänderna sen somna vi direkt. Och fy vad skönt det var att få sova i sin egna mjuka säng. Var så himla stelt och trångt att sova i bilen. Nej, never again säger jag. I så fall måste man ta in på hotell så man får sova lite i alla fall.

Påvägen hem ringde mamma också. Fick ett tråkigt besked. Morfar hade gått bort :( Så nu blir det en begravning till. Hade hoppats det inte skulle bli några dödsfall i år. Nu får det inte bli fler!! Det är för jobbigt. Men nu får du sova så gott älskade Morfar. Du blir en fin ängel ♥

Kommentarer
Postat av: SHORTYS

svar: tack så mycket :) jag hoppas verkligen det vänder snart. Kan ju inte hålla på gå upp i vikt och i centimetrar nu när jag slutat med cola och sött. Fortsätter det såhär vet jag inte hur jag ska klara det =/ ush. Hur går det för dig? Om du ens försöker alltså, har för mig du sa nåt om det förut? :) kram

2011-01-26 @ 22:29:36
URL: http://shortys.se
Postat av: foxy

du är enormt saknad farfar <3

2011-01-26 @ 22:52:11
Postat av: Ewe

men varför spolade han inte?! :P



aw söt morfar. r.i.p

2011-01-26 @ 23:44:26
URL: http://panicswitch.blogg.se/
Postat av: SHORTYS

svar:

Åh vad duktig du är! Jag måste verkligen komma igång med det igen. Har en hel del andra saker att tänka på just nu så det har hamnat lite åt sidan =/ men beach 2011 var det ju!!



beklagar sorgen <3

2011-01-27 @ 10:05:40
URL: http://shortys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0