Sov gott Morfar ♥

Åkte ner till Skåne i torsdags. Var hemma hos mamma vid 19.00. Var skönt att vara hemma hos mamsi igen. Så mysigt här. Åt kyckling som hon hade gjort. Var jätte hungrig så det var uppätit på 10 minuter om inte mindre. Var jätte gott. Mamma lagar alltid så god mat, saknar det.

Gick och la mig vid 23, men hade svårt att somna, lyssna lite på musik sen somnade jag. Gick upp vid 9.30 igår, men vaknade redan vid 9 för mamma kom in och störde. Grr hatar att bli störd innan man ska gå upp. Duscha och gjorde oss iordning sen tog vi bussen till Skanör.

Familjen samlades hemma hos mormor. Satt och prata en stund och jag busa med barnen. Så länge sen jag såg dem sist. Typ i julas. Neo kände igen mig direkt men Nova var lite blyg i början men sen så gick det hur bra som helst :)

Sen åkte vi mot kyrkan. Familjen skulle gå in sist. Var så himla nervöst, men jag försökte att inte skapa någon ögonkontakt med de som satt i kyrkan redan. Begravningen var jätte fin. Fin musik/texter och massa vackra blommor. En väldigt jobbig timme. Tur jag inte tog någon mascara.




Efter begravningen samlades vi i församlingshemmet och åt och prata. Var god mat, kanske lite lite, men det får man förvänta sig eftersom det var en begravning. Satt där i kanske 1½ timme, sen åkte familjen hem till morbror Leif. Vi satt där och prata lite och hade det trevlig. Såg Let's Dance också, sen körde Leif mig, mamma och mormor hem.

Sov hos mormor i natt. Jag fick ligga i soffan. Hade jätte ont i högra armen när jag vakna. Hade legat på den, plus att jag höll Neo och Nova igår. Fick träningsvärk i benen också av att springa runt efter dem :P Barn är ingen lätt match. Bra träning i alla fall.

Åkte hem från mormor vid 18. Gick hem till pappa en stund också. Och nu sitter jag i mammas jobbiga soffa. Man sjunker verkligen ned i den, nästan så man inte kommer upp igen. Gillar verkligen inte den. Längtar hem till Johan och vår soffa. Imorgon blir det mys i alla fall! :D

Måste upp tidigt, minst klockan 7 för att mitt tåg går 9.29 från Lund. Är framme i Stockholm vid 13.30. Johan ska möta mig eftersom jag ska ha ett duntäcke med mig som han får bära. Har bara ett duntäcke hemma och det använder jag så Johan ville också ha ett eftersom han är en kylling och fryser, han har dubbla täcken nu :P Så han ska få mitt duntäcke.


Kommentarer
Postat av: Ewe

usch hemskt med begravningen :( men good you're back now :)

2011-02-20 @ 18:48:58
URL: http://panicswitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0