Tallinn kryssning

Hemma igen från kryssningen. Eller ja vi kom hem igår vid 10 tiden. Det var riktigt roligt, var jag, Johan, Ewe, Robert, Tomas, Pontus, Jonas och Mathias. Åkte hemifrån vid halv 3 i fredags och träffa Ewe i stan, vi åt på kungshallen först innan vi träffa de andra vid t-centralen. Vid 16 åkte vi mot Gärdet och gick på båten som gick vid 17.45.

Vi gick runt och kolla på båten sen blev det taxfree. Delade en vodka och applesour flaska med Ewe plus ett flak Sprite att blanda med. Sen satte vi oss alla uppe på däck och drack och hade roligt. Blev ganska dragen. Jag och Ewe höll på och reta killarna med dans och sen tror jag vi hångla lite.. haha. Jonas upprepa hela tiden "det här är det sjukaste jag har sett".. haha ;)





Sen gick vi och dansa lite, och åt på Fastfood 25. Varför heter det 25 egentligen? Finns ju bara 24 timmar på ett dygn. Men Jonas bjöd oss på lite mackor och pizzabitar. Inget gott precis men vi var hungriga. Sen tror jag vi la oss redan vid 2 tiden. Tomas hade däckat sen klockan 22. Fick inte mycket sömn den natten. Killar hade hytten bredvid oss och de hitta ett par tjejer som de tog med till hytten och festa till typ 6 på morgonen. Jag vakna upp vid 6 och behövde gå på toa men pappret var slut så jag fick gå till tjejtoan och be om papper av en städare.

Gick upp vid 10 tror jag. Då gick jag, Johan, Ewe, Tomas och Robert i land för att utforska Tallinn. Vi leta efter ett ställe att äta, det först vi hitta hette Hesburger, typ som McDonalds fast äckligare mat. Men vi var hungriga så det gick ner. Sen gick vi till Gamla stan där vi hitta Mcdonalds. Vi har nog aldrig varit så glad över att se McDonalds som då, och då är det väldigt illa :P Vi köpte kaffe, vatten apelsinjucie och något att äta sen la vi oss i gräset och vila en stund. Sen åke vi turistbussen runt om i Tallinn. Var ganska rolig tur.





Vid 15 tiden gick vi tillbaka till båten och vila en stund. Sen vid 18, bada vi jacuzzi och basta. Var riktigt härligt. Och kosta bara 40 kr :) Efter maten var vi hungriga, så vi reserverade ett bord, men kunde inte få ett fören vid 21.30 för det var så mycket folk. Vi satte oss på däck och drack lite och invänta. Beställde en riktigt god hamburgare. Vi blev så mätta att vi hamna i matkoma. Kunde inte dricka något efter det, så det blev en tidig kväll för mig och Johan. Vi la oss i hytten och titta på tv, medan de andra festa loss.

Kommentarer
Postat av: Ewe

va grymt kul :)

2011-08-15 @ 22:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0