Nytt jobb

Regnig söndagskväll. Det är precis ett sånt ruggigt väder som man vill hyra film och krypa ner i soffan med en godis skål. Men Johan vill inte :( Dumisen. Han tycker det är onödigt att hyra film när man kan ladda ner. Visst det kanske det är, men det är inte alls samma känsla som att hyra film. Så nu är jag sur på honom.

Anyway. I fredags fira vi 9 månader ♥, men Johan jobba kväll så jag träffa Emelie istället. Träffa henne i Slussen vid 19.30. Åkte hem till henne, gick till pizzerian och tog med oss hem pizza. Jag har glömt om vi titta på nån film medans vi åt :P Men sen efteråt började vi titta på Hereafter. Men jag tyckte bara den var väldigt seg och tråkig så vi titta på Dirty Love istället. Fan va rolig den var. Jag behövde skratta. Handlar om en tjej som blir dumpad och tar inte det speciellt bra. Riktigt rolig. Rekomenderas att ni ser.



Sen satt vi mest och flumma. Det var första april också så Emelie sa att jag och Johan skulle ändra vår relationsstatus till förlovade istället. Verka som folk gick på det. Men det skulle inte heller vara helt omöjligt eftersom det var våran månadsdag också. Some day :)

Åkte hem vid midnatt. Var bara massa odrägliga fulla människor ute. Och man får vänta en evighet på tunnelbanan. Hatar blåa linjen på nätterna. Var väl hemma vid 1. Ringde till Johan så han fick gå och möta mig :) Läskigt att gå själv hem på natten. Man vet inte vad eller vem som lurar i buskarna.

Hade svårt att somna den natten. Det var många tankar som flög igenom mitt huvud. Låg och tänkte på framtiden, vad jag vill göra, vad jag vill köpa och hur underbart söt Johan är när han sover. Haha.. han snarka så sött :) Låg nog vaken 1 timme. Men somna till slut. Sov gott den natten.

Träffade Emelie i stan igår. Gick och titta i lite affärer, sen åt vi på Vapiano. Fan va god mat de har där alltså. Den är så himmelsk god. Jag tog pasta med bolognese. Emelie tog nån pasta med kött. Sen efteråt var vi eller jag sugen på varm choklad men Espresso House hade stängt precis på Östermalmstorg så vi fick åka till Centralen istället. Fick en marshmallow i. Mumsigt gott. Sen åkte vi hem till mig. Emelie orkade inte åka hem för hon skulle träffa en kompis klockan 18, så hon var här hemma ca 30 minuter sen fick hon gå igen :P


Min goda mat på Vapiano :)

Köpte påskchoklad till mig och Johan :)

Sen kom älski hem från gymmet så vi gick till Willys och handla lite. Köpte fläskfilé till middag och hade till potatiskroketter och bea-sås. Blev hur gott som helst. Såg en film efter maten. Silent Hill. Baserat på ett spel. Inget bra alls. Fatta inte handlingen. Var seg och tråkig. Inget att rekomendera.



Gick och la oss vid 1 inatt. Sov ganska bra de första 3 timmarna, men sen vakna jag till vid 4 och halvsov bara tills klockan ringde 5.55. Var riktigt trött imorse. Satt nästan och sov på tunnelbanan. Var en kille som satt och snarka.. haha. Var ganska segt på jobbet. Inte många gäster alls. Men jag hade ändå mycket att göra. Jag förberedde frukost inför imorgon. Då ska nämligen 150 gäster äta. Tur jag inte jobbar då :P Fick i alla fall förbereda väldigt mycket.

Sa till Peter att jag vill sluta också. Jag har nämligen fått jobb. Ett heltidsjobb på Viasat Kundtjänst. Var på intervju i fredags och de ringde samma dag och sa att jobbet är mitt. Ska gå en utbildning i 5 veckor som börjar på fredag. Ni fattar inte vilken lättnad detta är för mig. Äntligen säger jag bara, äntligen!

Nu kan vi köpa våran efterlängtade soffa :)

Kommentarer
Postat av: Ewe

grattis darlo:) kan tänka mig hur skönt det måste kännas

2011-04-03 @ 22:34:28
URL: http://panicswitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0