23 september 2010

Varning för lång text :P

Jag hade ingen bra dag i tisdags. Tyckte allt gick så segt på jobbet, och jag hade inte fått reda på vissa saker som att tvätten kommer varje tisdag och att ett gäng tanter kommer och äter klockan 12. Så nej ingen bra dag alls. Höll på att somna på tåget hem. Och thank god slapp jag vänta, som jag fått göra alla andra dagar, fast å andra sidan var det fel på dörren på detta tåget så fick vänta några minuter innan det körde, plus att det satte sig en kvinna med hennes dotter som var riktigt jobbig, skrek och hade sig. Att man aldrig kan få ro.

Och sen när jag kom hem åt jag bara för jag skulle på visning av en lägenhet i Nacka. Försökte få med Johan men han är så himla tråkig och seg. "Men det är kallt ute ju.." Det ska jag komma ihåg! Så jag fick åka helt själv. Åkte först till T-centralen och byta mot Hagsätra sen byta till buss vid slussen. Höll på att gå vilse där, men jag hann precis med en fullpackad buss. Fan va dryg resa det var.

Bussen stannade precis utanför så jag hittade till lägenheten ganska lätt. Innan jag gick ringde på dörren, (för jag var lite tidig), så ringde Henrik och prata i typ 10 minuter. Det var jag och en annan kvinna som var först och tittade. Området var mysigt, men själva lägenheten var inte alls fin. Fula tapeter och golv och massa hål i skåp mm. och badrummet var litet. Nej jag gilla då inte den.

Somnade runt halv 11 på kvällen. Sen blev jag väckt av chefen ringde klockan 6 på morgonen och fråga om jag ville jobba samma dag. Nej sa jag direkt. Sen skicka hon sms 1 timme senare, så mycket sömn fick jag då inte den morgonen. Hädanefter ska jag sätta min mobil på ljudlös när jag är ledig.

Ska jobba imorgon, lördag, söndag och måndag. Usch ser inte fram emot att gå upp tidigt :P

Idag har jag varit och fixat pass i Solna. Kostade 400 kr. Gick jätte snabbt. Knappt något folk alls, tog kanske 10 minuter högst. Tog bussen dit och hem, sen gick vi och handla på Willys.

Kollade min lön innan också. Fan va dålig jag fick :( Bara 5600 kr. Trodde jag skulle få över 6000. Jag måste verkligen snåla med pengarna alltså. Ska väl ha med 2500 till London. Punden hade gått ner så det var ju bra, hoppas den stannar eller går ner mer.

Fan det är inte lätt att leva alltså. Men nästa lön blir nog bättre. Hoppas på runt 8-9000. Får mer pengar i timmen här, typ 104. Tror jag bara fick typ 96 nere i Malmö.

Prata med mamma för en stund sen. Begravningen för Ted ska vara den 9 oktober. Inte passande alls för min del. Ska på bröllop den 8 oktober sen ska jag jobba helgen. Så jag sa att jag inte kunde komma. Ska lägga ut pengar till en blomma i alla fall. Sen berätta hon att det spökar i huset. När mamma var ensam med Nova sattes datorn igång med en bild på Ted och sen när Therese satt i bilen börja det spelas en låt hon aldrig hört för med texten, "du behöver inte oroa dig jag vakar över dig.." typ något sånt. Så himla läskigt :O Ikväll skulle de typ göra anden i flaskan eller nåt. Jag hade blivit vettskrämd om något sånt hade hänt mig. Verkar finnas något liv efter döden ändå :)

Kommentarer
Postat av: Ewe

Fyfan va läskigt! :O Shit. Va synd att du inte kan gå på begravningen, låter så hemskt med begravning särskilt när det är nån så pass ung som dött. Inte så lyckat, bröllop ena dan o begravning nästa :p

2010-09-23 @ 16:27:42
URL: http://panicswitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0