Beer & Whisky Festival

Det känns verkligen inte som lördag idag. Jag var helt inställt på att det var söndag när jag vaknade idag. Weird. Jag fick ledigt idag eftersom jag trodde vi skulle på bröllop igår. Men vi blev totalt lurade. Jag kände nästan det på mig att det var något fuffens.

I alla fall, jag och Johan åkte in till Slussen, skulle möta Tomas och JP där. När jag såg JP så insåg jag att vi blivit lurade, han var ju inte alls klädd för att gifta sig och lite skumt om vi skulle möta honom vid Slussen liksom, haha.. Tog buss 443 till Nacka. Vi skulle nämligen till Stockholms Beer and whisky festival som hålls varje år.

Tog ut lite pengar, betalde inträde, 200 kr och fick varsitt glas så man kunde pröva alla sorsters öl, whisky, vin etc etc. Var väldigt mycket folk. Mycket äldre, jag kände mig verkligen som den yngsta där :P Gick runt lite och prövade, dock kosta det mellan 10-20 kr bara för att provsmaka så det blev inte så mycket. Men jag lyckades ändå bli lite små tipsy :P Det var whiskyns fel. Alldelse för stark för mig och jag hade inte ätit något.




Träffade lite folk som Tomas kände sen gick vi runt lite till. JP försökte ragga på en tjej som var en av utställarna, han tvingad oss gå tillbaka till henne hela tiden. Vet inte om han lyckades få hennes nummer dock :P Sen tjata han om att jag och Johan skulle ha sex inne på toan. Geez. Pain in my ass verkligen :P Sen vid 18-19 tiden åt vi. Killarna tog varsin hamburgare medans jag tog en tacos tallrik. Fick inte så hemskt mycket så jag blev inte precis mätt, bara för stunden.

Sen hittade JP och Tomas en Kissie kopia, som stod och sålde vodka plus en kram. Så de blev helt till sig typ. Det var väldigt många killar vid henne. Två killar välte ett bord så några glas gick sönder :P Killar kan vara så ytliga och barnsliga ibland alltså :P






Vid 21 gick vi där ifrån. Fick springa till bussen. Det var fan jobbigt, jag hade väskan med två glas i också. Men vi hann med bussen. Vid slussen åt vi på McDonalds och satt och flumma lite. Eller mest JP, han var lite smått dragen och kåt. Haha.. han tände även på små fjortisar. *virrar på huvudet..*

Sen när vi gick där ifrån och var nere i tunnelbanan hade han glömt sitt glas så han och Tomas gick tillbaka och jag och Johan åkte hemåt. Tittade lite på tv sen somnade vi vid midnatt.

Ska jobba imorgon och på måndag och tisdag ska vi ha konferens på jobbet som vi får betalt för. Woho. Så det ska jag absolut gå på. Hoppas det blir något kul bara, så det inte är massa föreläsningar :P

Kommentarer
Postat av: Ewe

haha beer o whisky festival ist för bröllop :P

jag vill också va dragen o kåt =) fast sistnämnda är jag redan hehe

2010-10-09 @ 15:10:36
URL: http://panicswitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0