Nova 1 år

Hemma igen från skåne :)

I fredags vid 12 tiden åkte jag och Johan från Stockholm Central till Lund Central. Tog cirka 5½ timme. Tittade på film och underhöll oss med internet så resan ner gick fort. Var framme vid 17.30. Fick vänta typ 15 minuter tills det andra tåget hem skulle komma. Frös skinkorna av oss!

När vi kom hem till mamma hade hon maten klar. Blev Köttfärsbiffar med potatis och sås. Mums. Var kul att vara "hemma" igen. Satt och prata massa och myste med film resten av kvällen. Jag och Johan fick ligga på min gamla hårda madrass. Hade lite ont när vi vakna på morgonen.

Gick upp vid 10 tiden, duscha och gjorde i ordning oss. Åkte med bussen vid 11.20 till min syster. Lilla Nova fyller ju 1 år, fast inte fören imorgon. Hela släkten var typ där. Var roligt att se alla igen :D Och alla verka gilla Johan, speciellt Bobbie haha.. Först i början höll han sig på avstånd men sen var han på Johan hela tiden :P




Åkte hem vid 15 tiden. Var typ full snöstorm ute. När vi kom hem skynda vi oss till Burlöv Centrum för att Johan skulle köpa nya handskar. Hittade till slut ett par på Dressman för 299 kr. Sen beställde vi mat på Wok Kitchen. Jag tog min vanliga, chicken noodles. Mums. Sen gick vi inom Coop för att handla något att äta på tåget hem.

Tog med maten hem och myste resten av kvällen med ännu mer film :P

Packade med oss hälften av mina dvd-filmer. Så nu har vi massor att se på. Sen fick vi 6 st nya glass av mamma och lite toalettartiklar. Och hennes gamla dammsugare.

Tåget var försenat, så vi fick vänta i typ 40 minuter. Jag köpte goda lussebullar och varmchoklad på Pressbyrån, fan va goda de var. Godaste jag ätit i år. Men synd att de är så dyra!! Man får bara 2 st för 25 kr. Svindyrt!

Resan hem var ganska så seg. Tåget blev 35 minuter försenat. Vi underhöll oss med film och internet. När vi kom fram till Stockholm Central, åt vi på Burger King för vi var vrålhungriga. Sen åkte vi hem till Rissne. Var betydligt mer snö här än i skåne och mycket kallare. Brr.. Hela vår lägenhet är kall.

Idag har båda varit på arbetsförmedligen. Skrivit in oss och fått lite hjälp. Jag ska få en jobbcoch och gå på någpt möte nästa måndag klockan 10. Har sökt massa jobb idag också. Hoppas någon nappar :)

Försökte skaffa gymkort idag men deras system fungerade inte i Sumpan så vi fick komma tillbaka. Ska in till stan imorgon och köpa träningsbyxor och försöka på nytt att skaffa kort.

Kommentarer
Postat av: Ewe

men dom på ICA som du o jag köpte va typ lika goda, 4 st för 20 kr ju :) också me bara 2 russin som man kan plocka bort oxå :D

2010-11-29 @ 22:13:20
URL: http://panicswitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0