I won't cry, no, I won't shed a tear

Nu kan man väl ändå säga att det är vår. Regn och åter regn. Luktade till och med vår i luften igår efter det regnat. Härligt :) Nu kanske man blir lite gladare och piggare efter denna långa kalla vintern.

Jobbade igår för Linda på Eriksfält. Hade bara 6 gäster. Ganska så skönt för en gångs skull. Kunde lugnt sitta och läsa tidningen och äta frukost i lugn och ro. Blev klar redan vid 11 tiden.

På vägen hem köpte jag med kina mat. Kyckling med currysås. Starkt men gott. Sen somna jag i några timmar i soffan.. opsi daisy. Men det var gött. Men hade väldigt svårt att sova senare. Men å andra sidan låg jag och titta på en grymt bra film. Kunde inte slita mig från den.

Orphan (Skräck 2009) hette den, med Vera Farmiga och Peter Sarsgaard. Handling: Efter att ha förlorat sitt tredje barn i ett missfall bestämmer sig paret Coleman sig för att adoptera den lilla flickan Esther från ett barnhem. Esthers bakgrund är lite oviss och det visar sig att hon är ett hot till familjen och alla i hennes närhet. Som sagt, riktigt bra film. Väldigt läskig, ingen film man ser själv om man är lättskrämd. Rekomenderar den starkt.


Anyways. Hade väldigt svårt att gå upp imorse. Var dötrött. Och det blev bara värre under morgonen. Höll på att somna nästan. Hade runt 30 gäster. Skynda mig att städa undan, för jag ville bara hem och sova.

Var hemma vid 12.30. Somna, och sov typ 2 timmar. Vakna när mamma gick, hon ska passa barnbarnen idag (Neo & Nova). Hade gärna följt med om jag inte jobbat imorgon. Men å andra sidan hade jag nog inte orkat med det. Neo håller i gång så mycket så jag hade nog svimmat av trötthet ;D

So I'm home alone.. mysigt :) Precis ätit. Tänkte ta en varm dusch nu, feeling a bit cold.

Nästa vecka är jag ledig, förutom på onsdagen. Jobbar då. Skönt. Sen veckan där på ska jag börja jobba för Frida. Så det blir Måndag till Torsdag har jag för mig. Ledig helgen. Sen Måndag till Fredag. Kommer inte riktigt ihåg, men mitt i veckan jobb är så himla skönt =)


Kommentarer
Postat av: Ewe

Nice att du får lite jobb nu som inte bara är helger :P Sooova är gryymt sköönt =D

2010-03-20 @ 19:53:48
URL: http://ewees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0