23 Mars 2010

Har sett en hel del filmer sen jag uppdatera sist. Så jag tänkte börja med att skriva om det först :)

Shutter Island med Leonardo DiCaprio och Mark Ruffalo. Handling: En kvinna som begått mord har rymt från ett mentalsjukhus beläget på ön Shutter Island. Rymlingen antas gömma sig på ön, vilket gör att kriminalkommissarie Teddy Daniels skickas dit för att hitta henne. En thriller där man måste tänka till ordentligt. Jag brukar inte ha tålamod till sånt, så jag gilla inte den speciellt mycket. Men jag funderar på att se om den, så kanske jag ändrar uppfattning om den.


The Descent: Part 2. Handling: Sarah lider av ett allvarligt psykologiskt trauma och har förlorat förmågan att tala, men gör sällskap med ett räddningsteam tillbaka till grottan, men återigen tar saker och ting en hemsk vändning. Nästan lite sämre än första filmen. Väldigt seg och långtråkig film. Inget jag rekomenderar.


The Crazies. Handling: Ett experiment med ett biologiskt vapen går snett, och ett virus sprider sig till den närliggande staden Evan's City. Folk blir galna, och en mordvåg börjar dra fram. Men när armén kommer för att ta itu med problemet, blir allt värre. B-film!! Har sett det här innan i alla Zombiefilmer som finns. Boring helt enkelt. Inget jag rekomenderar heller.


Inga höjdarfilmer precis. Jag har typ bara sett två riktigt bra filmer i år. Och det är Law Abiding Citizen och Orphan. Några filmer jag ser fram emot att se är The Bounty Hunter, Dear John, Sex and the City 2, A Nightmare On Elm Street (Remake) och Eclipse.

Anyways.. enough with the movies.

Jobbade hela helgen så det var riktigt nice att få sova ut igår. Sov till ungefär 12.30. Åt frukost sen blev det gymmet i nästan 2 timmar. Fan va nice det var att äntligen vara tillbaka och att få träna ordentligt. Förkylningen är nästan helt borta. Blir bara täppt i näsan ibland, men jag har köpt saltlösning som man ska ta då. Inte för att det hjälper speciellt mycket. Har börjat undra om jag är allergisk mot något. Mamma sa att det kanske är duntäcket, så jag ska pröva och sova utan det i en vecka och se om jag blir bättre. Kallt har det varit men jag vill verkligen bli av med nästäppan nu. Så himla trött på det.

Idag vakna jag ganska så tidigt, kan bero på att jag gick och la mig "ganska" så tidigt igår. Skönt att vakna lite tidigare än vanligt. Får mer tid till annat. Ska snart dra iväg till gymmet.

Imorgon ska jag jobba för Frida igen. Sen ska jag inte jobba förens på måndag. En ledig helg äntligen!

Well well det var allt för nu :) Tingeling.

Kommentarer
Postat av: Emmo

ZOMBIE? det är ingen zombie film! EN AV DOM BÄSTA FILMERNA I ÅR! :D the crazies alltså och shutter island!

2010-03-23 @ 14:11:27
URL: http://www.twitter.com/emelienystrom
Postat av: Ewe

Yess, good to be back on track at the gym ;D o min hosta e borta =D

2010-03-24 @ 00:16:17
URL: http://ewees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0