Suck!

Jag orkar inte jobba i denna värmen längre. Det ändå jag vill är att ligga på stranden och steka och svalka av sig i havet. Men tyvärr så måste man ju jobba. Varför kan det inte regna när man jobbar och sen när man är ledig kan det vara hur varmt som helst så man kan sola och bada. Men jag får ju stå ut några dagar till. Ska bara jobba 7 dagar till, plus att jag är ledig 2 dagar.

Och snart är det dags för Stockholm igen. Bara 1½ vecka kvar. Åker nästa lördag klockan 12.14 :) Ska bli väldigt skönt att komma bort härifrån igen. Känner att jag vill bara bort härifrån. Allt är så tråkigt. Jag mår helt enkelt inte lika bra här hemma som i Stockholm.

Därför känner jag också att jag bara MÅSTE flytta härifrån. Jag måste ha nån sorts förändring nu! Det har liksom gått 3 år sen jag tog studenten och jag står fortfarande kvar på ruta ett känns det som. Jag har ju sökt in till lite olika program till hösten. Såg att jag hade kommit in på mitt andra val, Design och optimering av SQL för relationsdatabaser. Fattar inte varför jag sökte det. Verkar ju hur tråkigt som helst. Haha.. jag är rolig ibland. Mitt första val var ju Förskollärare, men där står jag bara som reserv. Vet inte om jag ska svara att jag vill stå kvar.. hm. Får fundera lite till. Har till den 30e juli på mig. Sen är det ju inte säkert jag kommer in bara för det. Så jag kommer nog inte plugga till hösten. Får skjuta upp det till nästa år i så fall.

Ska söka lite jobba på vandrarhem i Stockholm tänkte jag. Jag kan ju få väldigt goda referenser av mina chefer, så det ska nog inte vara så svårt att få en fot in där. Om de nu behöver anställa nån låt säga, men det hoppas jag på. Annars får jag leta annat jobb.

Och lägenhetssökandet går ju inte speciellt bra. Har hittat några som verkat intressanta och som jag skrivit till men inte fått något svar från. Tråk!

Snälla om det finns en Gud, snälla snälla låt mig hitta ett jobb och lägenhet! Pretty please.

Såg en riktigt sjuk men rolig film igår. Emelie rekomendera den. The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall And Felt Superbad About It. Typ filmhistorians längsta titel. En parodi på alla komedi filmer. Typ som Scary Movie filmerna. Riktigt rolig. Rekomenderas om man vill skratta ;)



Jobba imorn då. Bäst om jag går och lägger mig snart, men det lär ju inte hända :P Säger alltid att nu ska jag lägga mig tidigt för jag ska jobba, men ändå sitter jag uppe till minst midnatt, man lär sig aldrig ;)

Kommentarer
Postat av: Ewe

haha den verkar kul :) faan att jag inte kan ladda ner!

2010-07-14 @ 23:48:05
URL: http://panicswitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0