Julhelgen

Jag och mamma tog taxi till min syster i Löddeköpinge, eftersom vi hade så himla mycket väskor och massa julklappar med oss. Smidigare än att ta med allt på bussen och framför allt snabbare. Kosta 350 kr, inte så värst dyrt.

Var hemma hos min syster vid 12 tiden. Förberedde maten och inväntade gästerna som kom vid 14 tiden. När alla kommit började vi äta sill och all den kalla maten, sen blev det förstås Kalle Anka på tv klockan 15. Fast jag och Henrik smet in i Neos rum och titta på Draktränaren.


Min galna familj, och det är inte ens alla :P


Efter Kalle Anka, åt vi resten av maten. Är verkligen så trött på den. Enda som var gott var gröten :P Sen efter maten kom Tomten. Första muslimska tomten ;) Blev såklart massa klappar till Neo och Nova. Och det var så sött. Mikaela och Mussi förlova sig. Mussi hade gömt förlovningsringarna inne i en annan julklapp. Det var så himla gulligt alltså. Och dagen innan hade Petra och Tobis förlovat sig. Nästan så jag också blev sugen på det ;)

Senare mot kvällen blev det julklappsleken, jag fick det stora paketet som var ett fotbollsspel i trä. Johan hade säkert gillat det, men jag bytte bort det mot choklad, anteckningsbok och nagelklipsare i stället. Daniella ville så gärna ha det och det hade blivit så mycket att ta med på tåget så vi bytte. Man måste vara snäll ibland ;)

Efter det blev det sällskapsspel. Kommer inte ihåg vad det första hette, men man skulle vara i par, sen skulle man ha så många rätt tillsammans som möjligt, de som fick flest rätt fick flytta sin spelpjäs. Jag och Daniella kom 3:a. Sen spela vi Sista ordet... Var inte lika kul. Alla blev ganska så trötta, några åkte hem och vissa stanna. Vi gick väl och la oss vid midnatt. Jag fick sova med Nova i hennes rum. Prata lite med Johan innan jag somnade också :)

Mussi och Mikaela förlova sig, så sött :)





Igår åkte alla hem utom jag och mamma. Vi skulle sova över en natt till och passa barnen, för Therese skulle gå ut med sin kompis. Så hela dagen igår lekte och busa jag med Neo och Nova. Dom är så jäkla underbara och söta så man vill bara äta upp dom. Älskar dom!

Idag åt vi bakispizza för Therese var ganska bakis, så jag, mamma och Neo gick och handla det. Sen kom en kompis till henne och hjälpte henne sätta upp hyllor och högtalare. Gillar hennes nya lägenhet skarpt. Sån lägenhet skulle jag vilja ha.

Jag och mamma åkte hem vid 16. Stod och frös benen av mig, bussen var 10 minuter försenad.. gärr. Är skönt att vara hemma hos mamma igen. Lite lugn och ro. Och imorgon åker jag äntligen hem till Stockholm igen. Fasiken vad jag har saknat Johan. Det går inte att vara ifrån honom så länge :P He's addicted. Kommer krama och pussa ihjäl honom imorgon!! :D

Överlag har det varit en bra jul, stressigt och trångt men bra. Nej, nästa jul åker vi till Canarieöarna hela familjen :D

Detta fick jag,
Av pappa: 750 kr
Av mamma: 1000 kr, 3 tröjor, pyjamas, trosor, strumpor och påslakanset
Av min syster: fotoalbum
Av min bror: 350 kr
Av farmor: stickad halsduk och mössa

Muslimska tomten kommer :P

Kommentarer
Postat av: Ewe

fan va söta bilder på dig o barnen =)

ser ut o va en urmysig familj :D

hahaha gud va rolig bild på neo i dräkten.

stackars bobbie ser helt förtvivlad ut :P

åh bakispizza skulle jag verkligen behöva.. är vrålhungrig ;p

fina presenter. din mamma vet vad för sorts tröjor du gillar :P och fina sedlar, vill ha <3

får kolla videon när jag kmr hem, ljudet i de här jobbdatorerna är inte mkt att hänga i granen ;)

2010-12-26 @ 19:19:38
URL: http://panicswitch.blogg.se/
Postat av: SHORTYS

sv: tack detsamma söta :) jag har haft en jättemysig helg! Ser att du också haft det ;p fina bilder!

2010-12-26 @ 21:27:59
URL: http://shortys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0