Your love keeps lifting me higher

Tänkte uppdatera lite om veckorna i Stockholm. Kommer inte ihåg allt i detalj, dåligt minne :P Men bättre än inget alls.

Åkte lördag den 24e juli vid 12 på dagen. (känns som jättelänge sen!) Resan var som vanligt dryg, satt brevid en dansk kvinna som fråga massa hela tiden, söt men lite jobbig.

Var framme lite tidigare, runt halv 5. Var asmycket folk på centralen också, alla sluta väl jobbet. Fick stå och vänta en stund på Johan, som vanligt. Han är fan värre än mig ;) Till slut kom han i alla fall, blev lite puss/kram kalas en stund. Sen skulle jag fylla på mitt sl-kort, men det blev helt fel. Tog 30-dagars biljett, och när jag skulle v välja från vilket datum så blev det konstigt nog från den 8 augusti istället för den 24 juli. Skyller på Johan, han distraherade mig :P Jag insåg ju inte först varför kortet inte funka när jag gick igenom spärrarna tills någon dag senare när jag titta på kvittot. Så jag fick ta 7-dagars biljett och sms-biljett tills det börja gälla igen. Slösa massa pengar på det, grr..! Men skit samma.

Åkte hem till Johan och lämna av min väska sen åkte vi in till stan igen och träffa JP och ett annat par, Anna hette tjejen kommer dock inte ihåg vad killen hette. Men men.. träffades vid Östermalmstorg(?). Gick och åt på Vapiano. Mysig restaurang, lite rörigt och mycket folk kanske men helt okej och god mat framför allt :) Tog en pastasallad med pesto. Satt där några timmar innan bion börja och hade trevligt. Bion började klockan 20.45, filmen vi såg var Inception med Leonardo DiCaprio. Riktigt bra film, även om det var mycket action. Coola effekter också, lite småseg men bra. Rekomenderas att ni ser.

När vi skulle hem öste det ner regn så vi blev ordentligt blöta. Skönt att komma hem och ta av sig kläderna sen och hoppa under ett varmt täcke ;D Lite myspys innan vi somna ofc.. tsss.

Kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde den helgen, inte mycket mest mys. Sen på måndagen 26e juli, träffa jag Ewe i stan för lite shopping. Jag hitta dock inget. Väldigt ovanligt. Ewe köpte ny mobil och lite kläder. Vi träffade Tobbe också och åt god pizza, sen efter shoppingen tog vi varsin öl och drink. Riktigt gott :) Sist blev det bio. Vi såg Shrek 4 i 3D. Så himla söt film! Älskar dom. Måste köpa på dvd sen. Efter bion skildes vi alla åt och åkte hem på varsitt håll.




Under veckan jobbade Johan så jag var typ bara hemma och städa, tvätta, handla och tog nån powerwalk. Haha, låter som ett gift gammalt par ;D Dock var han ledig varanan dag så då passa vi på att mysa extra mycket. Gick på Naturhistoriska riksmuseet på torsdagen eftersom det regna och vi hade tråkigt. Robert hängde på också :) Var väl helt okej, mycket barnfamiljer bara!

Sen på lördagen träffa jag Ewe igen för lite shopping. Båda var trötta så det var ingen lyckad shoppingdag precis. Jag hitta inte  mycket heller. Typ 3 tröjor. Köpte 2 par snygga kallingar till Johan också. Sen blev det bio igen. Denna gången blev det Eclipse. Min favoritbok, filmen var väl helt okej. Bättre än New Moon. Och jag älska tält-scenen! Lövely. Efter bion åkte vi hem på olika håll.



På söndagen den 1 augusti fyllde Johan 24 år så det blev kalas hemma hos hans föräldrar med god middag. Fick äntligen träffa hans systrar också. Söta tjejer! Hela familjen är mysig, me like.

Sen var det ny jobb vecka. Hände inte mycket under veckan. På onsdagen eller var det torsdagen, kommer inte ihåg, i alla fall, så kom hans systrar, mamma och moster på besök för att se nya lägenheten. Åt chokladtårta och drack kaffe och prata massa, trevligt trevligt :)

På fredagen handla vi lite mat till grillningen och gick på systembolaget. Grilla ju i lördags i Rålis. Det var en riktigt lyckad kväll. Förutom att det öste ner med regn och åska men förutom det så hade vi grymt roligt :D Träffa Ewe i Fridhemsplan vid 17 tiden, vi var de första på plats. När vi kom dit var det nån spansk familj som hade nån fest, men de gick efter ett tag så vi fick stället för oss själva. Vi blev väl en 15-20 stycken skulle jag tro. Var precis vid en lekplats också. Hade skitroligt! Det får vi göra om!! Var hemma vid halv 2 kanske, somna nästan direkt.


Haha ;D


Älsklings tolle <3





Träffa Ewe i måndags, åkte hem till henne och titta på massa gamla videos och bilder sen såg vi nån komedi. Var mysigt. Vi bestämde när jag flyttat upp så ska vi varje fredag ha seriekväll och se alla serier vi följer tillsammans. Längtar! :D

I onsdags åkte jag hem :( Hade tårarna i halsen när Johan skulle åka till jobbet. Blö jag hatar att säga hejdå. Blev massor av pussar och kramar <3 Resan hem var så himla dryg. Höll på att dö av uttråkning!

Var hemma vid 22 tiden. Var kul att se mamma igen. Men jag ville bara åka tillbaka!! Gaah men 3 veckor går snabbt, hoppas jag!

Började jobba idag efter 2 veckors ledigt. Var lite segt att gå upp klockan 5 men jag var ju illa tvungen. Ska nästan bara jobba tills jag åker igen. Låt det gå fort! haha.. fan va tjatig jag är. Men jag vill ha september NU!! Give me!!!

Kommentarer
Postat av: Ewe

Hehe kärleken växer sig starkare på avstånd också, kommer bli dubbelt så mysigt o träffa Johan igen då ;)

2010-08-13 @ 19:33:09
URL: http://panicswitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0