Vintern är här!

Fy sjutton vad kallt det var imorse när jag skulle cykla till jobb. Jisses. Och jag trodde inte det var så kallt så jag hade inte tagit på mig så varmt. Har fortfarande min "vårjacka". Så jag frös inte lite. Fast det var ännu värre när jag cykla hem, då hade jag motvind, och den var svinkall. Så jag var som en isbit när jag kom hem.

Sitter med varm morgonrock och tjocka byxor och stumpor på mig nu. Börjar få tillbaka min vanliga kroppstemperatur :)

Gick bra på jobb, hade runt 40 gäster? Hade inte riktigt koll. Blev klar till 12.30.

Igår var jag och mamma och hälsa på Therese, Neo och Nova. Gud så söt Nova är. Och så liten, tyckte hon var mindre än vad Neo var när han var nyfödd, men hon vägde 500 g mer tydligen.




Vi var där från klockan 10 på morgon till ungefär 18.30. Kom lagom hem till Idol, som Erik vann föresten. Dock somnade jag i den långa pausen men vakna lagom till när de sa vem som vann. Tyckte inte om vinnarlåten. Skitlåt. Men kul att Erik vann.

Men i alla fall, tillbaka till Nova. TT skulle och väga henne så mellan 12 och 14 var de bort, och under den tiden bakade jag och Neo lussebullar. Först trodde jag att jag hade gjort helt fel, och att de skulle bli döbakade men som tur var så jäste dem fint fint.

Under tiden bullarna jäste lekte jag med Neo. Han är så himla busig, men man kan inte bli arg på honom, i alla fall inte under en längre tid. För de söta tar över ;)






Sen när TT och Nova kom hem, laga vi tacos. Efter det hjälpte jag henne att städa och möbler om i sovrummet. Känner att jag har lite träningsvärk i armarna nu.

Ja, sen åkte vi hem vid 18.30. Var hemma till Idol som sagt. Gick och la mig direkt efter Idol var slut. Sen var det upp igen klockan 5 imorse och jobba. Ska jobba imorgon också. Men då ska jag fan ta på mig mer kläder.

Det skulle tydligen snöa nästa vecka. Usch, jag vet att jag sagt att det skulle varit mysigt med snö, men nu när jag tänker efter så vill jag inte ha nån. Det blev mest slask av det.

Oj nu blev det ganska så mycket. Så jag ska avsluta nu. Trevlig helg :)

Kommentarer
Postat av: Ewe

Bra update darlo :) Söta bilder :D Och lussebullarna såg goda ut ;) Jag tyckte vinnarlåten var bra. Eller helt ok, bättre än 2007 och 2008 års låtar iaf.

2009-12-12 @ 22:21:32
URL: http://ewees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0