Filmer!

Glömde att uppdatera om filmerna jag sett i veckan. Så jag tänkte göra det nu. Har sett hela 4 stycken denna veckan. Let's see..

The Final Destination. Några personer överlever, sen leter "döden" upp dem och tar dö på dem... Jag gillade inte den. Tycker fortfarande den första filmen är bäst. Denna var ganska så rå också. Inget fan av sådana filmer. Så 2/5 får den.


Nästa film jag såg var Land of the Lost med Will Ferrell. Gillar inte honom så mycket, tycker han är för mycket, men brist på annat så såg jag filmen, och han var inte så farligt överdriven i denna heller. Handlar i alla fall om Dr. Rick Marshall som sugs in en tidsvirvel tillsammans med sin assistent och guide. De hamnar på en väldigt konstig plats där det finns dinosaurier, rymdvarelser och apmän. Ganska så rolig ibland. Går att se. 2/5.


Tredje filmen var G.I. Joe - Rise of Cobra, med Channing Tatum. Scchexii. Jag gillade faktiskt den. Även om det var mycket action, så var det lite love också. Sen var den ganska så spännande. Handlar om G.I. Joe som är en topphemlig insatsstyrka bestående av världens bästa elitsoldater. Efter att ett högteknologiskt hemligt vapen blivit stulet av den mystiska och hänsynslösa Cobra-organisationen måste G.I. Joe-gruppen kämpa mot klockan för att hindra Cobra från att använda vapnet och förvandla vår planet till kaos. Så den rekomenderar jag. 4/5 får den.


Sista filmen som jag såg igår var District 9. Första 20 minuter var ganska så tråkig, lite som en dokumentär. Men sen blev den lite spännande. Handlar om utomjordingar som kommer till jorden, efter 20 år är de fortfarande kvar och har blivit kvar som flyktingar. När människorna bestämmer sig för att förflytta dem längre ut från befolkningen, får han som leder operationen en infektion, som bara blir värre och värre. Helt okej film. Tyckte den blev bättre ju mer jag såg. Och jag tyckte så synd om utomjordingarna, de såg ut som räkor och de såg så hjälplösa ut stackarna.. Men helt okej film. Får 3/5.


Då var jag klar med mina film recensioner :) Såg Desperate Housewives igår. Gud va spännande det slutade. Jag hoppas verkligen att inte Bree och Carl dör! Gör inget om Orson dog men inte Bree och Carl.

Och Gossip Girl slutade också lite spännande. Chuck på kyrkogården, och vem var den mystiska kvinnan? Hans mamma? Spännande!

Har jobbat idag. Började klockan 9 till 12.30. Hjälpte Frida med en stor grupp på 145. Blev lite stressigt men vi klara det.

Imorgon ska jag också jobba, men då är jag själv. Efter jobbet ska jag till min syster. Ska äntligen få se lilla Nova. Hon är snart 1 vecka gammal :)

Jaja.. nu ska jag sova lite. God natt.

Kommentarer
Postat av: emelie.

haha räkor.. :)



jag gillar district 9.. jag var jätteledsen för utomjordingarna också dock.. :(

2009-12-10 @ 02:19:14
Postat av: Ewe

Final D 4 är sjukt rå, såg den i 3D på bio, fyfan va äckligt :P



Har funderat på att se GI Joe.. men tror den är liite för mkt action för mig.



Hahahaha räkor?!



Sjuuukt spännande DH.. men tror som sagt Orson och Karl dör tyvärr.



Och GG.. har misstänkt typ ända sen Bart dog att Chucks mamma lever. Det måste väl vara hon :S Annars är det en fet besvikelse.



Fan vilken jävla lyx att jobba så kort pass ;P hehe.

2009-12-10 @ 17:07:48
URL: http://ewees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0